لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۹

نشریه پوهنتون اقتصادی لندن: برای مبارزه با داعش بهتر است با طالبان همکاری شود


تصویر آرشیف: افراد طالبان در کابل
تصویر آرشیف: افراد طالبان در کابل

نشریه پوهنتون اقتصادی لندن

  • پوهنتون اقصادی لندن در صفحه انترنتی خود مطلبی را در مورد همکاری با طالبان در مبارزه با تروریزم به نشر رسانده است.

نویسنده این مقاله لکشمی منون که با تعدادی از رهبران طالبان نیز مصاحبه هایی انجام داده است استدلال می کند در حالی که جامعه جهانی در تامین رابطه با حکومت طالبان متردد است٬ اما شاخه خراسان گروه داعش خطر جدی را ایجاد کرده است.

نویسنده گفته است که در رابطه به أفغانستان صرف دو گزینه وجود دارد٬ یا این که با طالبان همکاری صورت بگیرد تا با تندروی مبارزه کنند و یا این که خطر همکاری طالبان و داعش را به عهده باید گرفت.

مقاله نویس در ادامه گفته است با آنکه طالبان خود را در برابر گروه داعش برتر إحساس میکنند و میگویند که این گروه نمیتواند تهدید جدی را متوجه بسازد٬ اما برخی از حملات انتحاری که به وسیله داعش صورت گرفته این ادعای طالبان را برعکس ثابت ساخته است.

هندو سپورت ستار

  • اما به دور از موضوع طالبان و داعش موضوع رقابت های تیم کریکت أفغانستان و شکست این تیم در برابر سریلانکا توجه برخی از نشریه ها و روزنامه ها را به خود جلب کرده است.

در این میان بخش ورزشی روزنامه «هندو سپورت ستار» نوشته سریلانکا به آسانی با تفاوت ده ویکت از سد افغانستان گذشت و پیروزی را از آن خود کرد.

در مطلب به نتایج بازی ها اشاره شده واینکه افغانستان یک هدف بسیار کمی را در دور آخر برای سریلانکا تعین کرده بود.

در ادامه مطلب به پستی و بلندی های بازی بین افغانستان و سریلانکا پرداخته شده و به عنوان یک دست آورد مثبت برای تیم افغانستان از نوید زدران یک بالر جوان یاده شده که توانست در دور اول چهار بازیکن سریلانکا را اوت کند.

روزنامه اندیا تودی

  • روزنامه اندیا تودی نیز به نتایج رقابت های کریکت توجه کرده است.

اندیا تودی به دوش های تعین شده از سوی افغانستان و سریلانکا در جریان چهار روز اشاره کرده و تحلیل هایی نیز از روند بازی را نشر کرده است.

افغانستان در دور اول ۱۹۸ و در دور دوم ۲۹۶ دوش انجام داد. سریلانکا در دور اول ۴۳۹ دوش انجام داده بود و در دور آخر فقط ۵۶ دوش نیاز داشت که به آسانی آنرا تکمیل نمود.

قرار است این دو تیم در آخر این هفته سه بازی یک روزه را آغاز کنند و به دنبال آن بازی های ۲۰ اووره نیز انجام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG