لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۳

وزیری: عملیات جاری در بغلان نتایج خوب در پی داشته است


دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

تا حال معلوم نیست که چی زمانی لین های برق وارداتی ازبکستان دوباره وصل خواهد شد اما وزارت دفاع می گوید که در زمان کوتاه مناطق دندغوری و دند شهاب الدین از وجود مخالفین پاکسازی شده و لین های برق وصل خواهند شد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز شنبه به خبرنگاران در کابل گفت که عملیات در مناطق دندغوری و دند شهاب الدین ولایت بغلان تا پاکسازی این مناطق از حضور مخالفان مسلح دولت ادامه خواهد یافت.

آقای وزیری افزود که این عملیات نتایج خوبی در پی داشته است.

وی گفت: " جا هایکه مخالفین است آنجا جنگ ادامه دارد و ما کوشش می کنیم که با تدابیر و احتیاط مخالفین را از بین ببریم تا که ساحه شهاب الدین و دند غوری تصفیه نشود ما عملیات خود را متوقف نمی سازیم و تا اینکه پایه های برق ساخته نشود عملیات ادامه دارد. تا حالی ۱۵۴ مخالف مسلح کشته، ۱۷۵ تن زخمی و ۴ تن دیگر شان را اسیر گرفته ایم. "

گزارش ها می رسانند که در ساحات دندغوری و دند شهاب الدین ولایت بغلان از دو سال بدینسو مخالفین مسلح دولت فعالیت دارند.

نزدیک به سه هفته می شود که در منطقه دند شهاب الدین دو پایه برق وارداتی ازبکستان تخریب گردیده و باشنده گان شهر کابل را در این فصل سرما با مشکلات زیاد روبرو ساخته است.

آنان همه روزه از حکومت می خواهند تا هر چه زودتر این مشکل را رفع سازد.

سلیم یکتن از باشنده گان شهر کابل به رادیو آزادی گفت: " من یک غریب کار هستم وقتی صبح سر کار میایم شب در تاریکی خانه میروم یک تلویزیون را هم دیده نمی توانیم اطفال ما در روشنی شمع درس می خوانند ما از اشرف غنی می خواهیم که هرچه زودتر برق را جور کند، نه آب داریم و نه خانه ما گرم است، چقدر عاید داشته باشیم که چوب بخریم."

در عین حال برشنا شرکت افغانستان می گوید، در صورت تأمین امنیت در ساحه، کارمندان این شرکت آماده هستند که در مدت چند ساعت پایه های تخریب شده برق وارداتی را دوباره ترمیم کنند.

وحید الله توحیدی سخنگوی برشنا شرکت در صحبت به رادیو آزادی گفت که تلاش می شود تا از طریق برق وارداتی تاجکستان مشکل کمبود برق در شهر کابل را حل کنند.

وی گفت: " برق وارداتی تاجکستان را دیروز ساعت شش شب وصل کردیم، از برق ازبکستان کدام نتیجه مطلوب بدست نیاورده ایم، از لین برق ازبکستان دو پایه تخریب شده فقط ما منتظر هستیم که ساحه تصفیه شود و ما بکار خود آغاز کنیم، از تاجکستان ما ۱۵۰ میگاوات برق می گیریم که حدودا ۱۰ میگاوات به پروان و بغلان داده می شود و ۱۳۰ میگاوات آن به کابل داده می شود. "

در این حال سردار ځدران کارشناسان اقتصادی می گوید که فعالیت های تولیدی بدون برق متوقف شده و حکومت باید تلاش کند تا به مشکل مردم و بخش های صنعتی و تولیدی از این ناحیه رسیده گی کند.

گزارش: ذکیه حکیمی

XS
SM
MD
LG