لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

در یک حمله انتحاری در کابل 4 تبعه خارجی کشته و 6 تن زخمی شدند


پس از حمله گروهی هفته گذشته مخالفان مسلح بر میدان هوایی بین المللی کابل، این دومین رویداد امنیتی است که در حوزه پانزدهم شهر کابل به وقوع می پیوندد.

مسوولان وزارت داخله افغانستان گفته اندکه یک حمله کننده حوالی ساعت شش و سی دقیقه صبح روز سه شنبه موفق شد که با موتر سایکل مملو از مواد انفجاری اش در دومین دروازه ورودی کمپ گپسن که در آن مشاورین خارجی بود و باش دارند، دست به انتحار بزند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی گفت، در این رویداد چهار محافظ نیپالی این کمپ کشته و شش تن دیگر که در میان شان یک افغان هم شامل است، زخمی شدند:

" صبح امروز یک کمپ است به نام گپسن ساحه حوزه پانزدهم امنیتی کابل که در این کمپ معمولاً مشاورین خارجی حضور دارند، در دروازه این کمپ یک حمله انتحاری توسط یک شخص صورت می گیرد و گزارش را که ما در دست داریم، چهار نفر کشته شده و شش تن دیگر زخمی است، کشته شده گان همه اتباع نیپال اند که مصروف تامین امنیت این دوازه بودند و در بین مجروحین یک افغان هم شامل است. "

در عین حال محمد ایوب سالنگی معین امنیتی وزارت داخله به برخی از رسانه ها گفته است که در میان کشته شده گان یک ترجمان افغان هم شامل است.

در نزدیکی همین کمپ ساختمان معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله افغانستان نیز موقعیت دارد.

هفته گذشته نیز یک گروه مخالفان مسلح، حمله گروهی را از مربوطات حوزه امنیتی پانزدهم بر میدان هوایی بین المللی کابل انجام دادند، اما به گفته مسوولان امنیتی کابل این حمله با کشته شدن تمامی مهاجمان پایان یافت.

در همین حال شماری از باشنده گان محل، حمله انتحاری بر کمپ مشاورین خارجی را در ماه مبارک رمضان یک عمل خلاف موازین شرعی دانسته و آنرا تقبیح کردند.

آنان می گویند که در اثر این رویداد تعدادی از دوکانداران و باشنده گان محل نیز زیانمن شده اند.

یک تن از این باشنده گان به رادیو آزادی گفت:

" شیشه های زیاد دوکان ها شکسته است، تقریباً مردم تا حدود یک لک و بیست هزار، یک لک و هفتاد هزار افغانی زیانمند شدند، بلاخره بخاطر همین حمله مردم هم خساره زیاد دیدند. "

مسوولیت این حمله را طالبان مسلح بر عهده گرفته و ادعا کرده اند که پانزده سرباز خاص بخش استخبارات خارجی را کشته و زخمی نموده اند، ادعای که از سوی مقامات افغان رد شده است.

در این حال شماری از کارشناسان امنیتی و نظامی افغان، مسوولان ارگان های امنیتی را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند، تا زمانی که بخش کشفی و استخباراتی نیروهای افغان تقویت نگردد، جلو همچو حملات گرفته نخواهد شد.

جمشید حبیب زاده

please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG