لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۱

کابل: 222 ساتنمن از مرکز تربیوی پولیس، فارغ شدند


به گفته مسوولان وزارت داخلهء افغانستان در دهمین دوره آموزشی این مرکز برای ساتنمنان در کنار مسایل مسلکی، قانون اساسی، قانون جزا، حقوق بشر، جلوگیری از خشونت علیه زنان و برخی موضوعات دیگر نیز آموزش داده شده است.

جنرال کرام الدین یاور معیین اداری این وزارت به روز پنجشنبه در مراسم توزیع اسناد فراغت به 222 ساتنمن در مرکز تربیوی پولیس بالای آنان تاکید کرد تا آموخته های شان را در عمل پیاده کنند.

آقای یاور همچنان از آنان خواست تا بخاطر بدست آوردن اعتماد مردم و اصلاح جامعه تلاش کنند:

« شما می توانید در قریه جات بروید شما می توانید در بین متنفذین بروید اگر هر قدر پولیس در بین مردم و اجتماع ظاهر شود باور کنید که اعتماد مردم زیاد می شود، علاقه مندی مردم به شما زیاد می شود و اصلاحات در جامعه بوجود میاید. »

به اساس معلومات مسوولان مرکز تربیوی پولیس مرکز نامبرده در سال 1382 ایجاد شده و تا حال به تعداد 55 هزار تن در بخش های مختلف این مرکز تحت آموزش قرار گرفته اند.

این مسوولان می گویند اخیراً حدود دوهزار و پنجصد پولیس بخاطر آموزش مهارت های مسلکی در کشور ترکیه و شماری هم در کشورهای روسیه، اندونیزیا و امریکا مصروف آموزش هستند.

ساتنمنان تازه فارغ شده از این مرکز در صحبت با رادیو آزادی گفتند که به خواست خود به صفوف پولیس پیوسته اند و تلاش می کنند تا برای مردم صادقانه خدمت کنند.

هجرت الله یکی از این فارغان:
« من بچه افغانستان هستم و هر منطقه این کشور خانه من است و در هر منطقه که برای من وظیفه بدهند در همان جا خوشحال هستم تمام افغان ها برادران من هستند و من افغان هستم و برایشان خدمت صادقانه را انجام میدهم. »

وزارت امور داخلهء افغانستان می گوید در حال حاضر تعداد پولیس ملی از یک صد و پنجاه و هفت هزار تن افزایش یافته که شماری از آنان اکنون مصروف فراه گرفتن آموزش در کورس های تربیوی می باشند.

اما هنوز هم انتقاد های موجود اند که در صفوف پولیس افراد غیر مسلکی وجود داشته و با مردم برخورد مناسب ندارند.

اما وزارت داخله افغانستان می گوید، برعلاوه این مرکز تربیوی در کابل در 9 ولایت دیگر نیز چنین مراکز فعال بوده تلاش ها برای مسلکی ساختن و بلند بردن ظرفیت پولیس ادامه دارند.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG