لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۷

اسد: جنگ سوریه، ایران و حزب الله لبنان را نیز تهدید می کند


آژانس خبر رسانی دولتی سوریه از قول بشارالاسد منتشر ساخت که می گوید، رژیم او در برابر همه پیشنهاد های که برای حل بحران سوریه مطرح شده اند موضع گیری باز و گشوده داشته و کلید موفقیت هر پیشنهاد صدق نیت در آن می باشد.

بشارالاسد و متحدان وی چون روسیه، چین، ایران و حزب الله لبنان ملامتی بحران جاری در سوریه را که از هژده ماه به این سو ادامه دارد به گردن کشورهای غربی، ترکیه، و کشورهای عربی خلیج فارس می اندازند.

وزیر خارجه ایران روز چهار شنبه به خبرنگاران در دمشق گفت، حل بحران جاری سوریه در دست خود مردم سوریه است. اما وی از کشورهای منطقه نیز خواستار شد که می توانند یک نقش را بازی کنند و در این راستا مانند یک خانواده بزرگ کشورهای منطقه عمل کنند.

« ما برای پیدا کردن یک راحل صادقانه باید با کشورهای منطقه و دیگر سازمان ها که یک نقش دارند هماهنگی ایجاد کنیم. »

ولی وزارت خزانه امریکا ایران را متهم ساخت که برای کمک با رژیم سوریه جهت به دست آوردن اسلحه و وسایل ارتباط که علیه مردم این کشور از آن استفاده می شود از شیوه های فریبینده کار می گیرد.

وزارت خزانه امریکا گفت که ایران توسط 117 طیاره به سوریه اسلحه و تجهیزات جنگی رسانیده است. مقامات امریکا می گویند که این طیاره ها از سوی ایران ایر، ماهان ایر، و یاس ایر به سوریه فرستاده شده و این سه شرکت به سپاه پا سداران انقلاب اسلامی ایران تعلق دارند.

همزمان با بازدید وزیر خارجه ایران از دمشق، خبرنگاران مستقل غربی در سوریه از ادامه جنگ های شدید در شمال شهر ادلب و پایتخت دمشق گزارش دادند. یک خبرنگار بی بی سی دیروز از دمشق گزارش داد که توپخانه نیروهای دولتی نواحی جنوب پایتخت را زیر آتش باری شدید خود قرار داد.

سازمان عفو بین المللی دیروز نیروهای دولتی سوریه را به بمباران مردم ملکی متهم ساخته گفت که قوای دولتی مردم ملکی را در ولایت های ادلب و حماه کشته، اجساد کشته شده گان را مثله نموده و مردم را ترسانیده است.

در این میان مقامات ترکیه گفتند که شورشیان یک معبر سرحدی را از نیروهای دولتی سوریه به تصرف خود در آورده اند.
XS
SM
MD
LG