لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۶

یک هیات بلند رتبهء افغان وارد پاکستان شده است


عمر زاخیلوال وزیر مالیه افغانستان
عمر زاخیلوال وزیر مالیه افغانستان
یک هیات بلند رتبه افغان برای گفتگو با مقامات ارشد پاکستانی، وارد آن کشور شده است.

این سفر هیات افغان به پاکستان در راستای هشتمین جلسه میان مقامات دو کشور صورت می گیرد.

عزیز شمس سخنگوی وزارت مالیه افغانستان به رادیو آزادی گفت، مقامات افغان با همتاهان پاکستانی خود در مورد روابط دو جانبه بحث های خواهند داشت.

رسانه های خبری از قول مقامات افغان می گویند، جانب افغان در مورد چالش های موجود سد راه عملی شدن توافقات ترانزیتی میان دو کشور، با مقامات پاکستانی بحث خواهد کرد.

تجار افغان شکایت دارند که پاکستان این توافقات را مد نظر نمی گیرد و در کنار جلوگیری از اموال تدارکاتی نیروهای ناتو، اموال وارداتی آنها هم با مشکل از پاکستان وارد افغانستان می گردد.

این دیدار هیات افغان از پاکستان که به ریاست عمر زاخیلوال وزیر مالیه افغانستان صورت می گیرد، از قبل پلان شده بود، ولی با کشته شدن برهان الدین ربانی رییس شورای عالی صلح، روابط بین افغانستان و پاکستان به تیره گی گرایید و این دیدار هم به تعویق افتاد.

استخبارات افغانستان گفته است، قاتل آقای ربانی یک تبعهء پاکستانی بود و این حمله انتحاری در پاکستان طرحریزی شده بود.

حکومت افغانستان بعد از کشته شدن برهان الدین ربانی نه تنها جلسات سیاسی و امنیتی با پاکستان را متوقف ساخت، بلکه سفر صدراعظم پاکستان به افغانستان را هم لغو کرد.

با وجود آنکه بحث روی مسایل تجارتی در صدر آجندای این دیدار هیات افغان از پاکستان قرار دارد، دیپلوماتان می گویند که هدف دیگر اصلی این دیدار، عادی ساختن روابط بین دو کشور می باشد.
XS
SM
MD
LG