لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۵

حامد کرزی: ظرف ده سال نتوانستیم تا مصونیت هر افغان را تامین کنیم


حامد کرزی رییس جمهور افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان می گوید: افغانستان ثبات سیاسی بدست آورده، اما مردم ما در زندگی روزمره خود را کاملاً مصون احساس نمی کنند.

کرزی در یک مصاحبه با گزارشگر تلویزیون سی، ان، ان، گفت: نیروهای ایتلاف بین المللی و حکومت افغانستان در مدت ده سال گذشته موفق شدند ثبات سیاسی به افغانستان بیاورند، اما ما، ایالات متحده امریکا و ناتو مشترکاً نتوانستیم مصونیت شخصی هر افغان را تامین نمایم.

رییس جمهور افغانستان می گوید: نیروهای افغان و بین المللی توانسته اند تحرکات و فعالیت های طالبان و سایر گروپ های شورشی را کند و بطی بسازند، اما هنوز نمی توانیم بگویم که پیروزی کامل در جنگ بدست آمده است. ما باید مدت بیشتر انتظار بکشیم تا تصدیق شود که مردم افغانستان ثمر تلاش های ما را بیبینند و صلح و امنیت بیشتر را احساس نمایند.

کرزی همچنان گفت: حکومت افغانستان از ایجاد یک دفتر سیاسی طالبان استقبال می نماید تا افغان ها و سایر مقامات بتوانند راجع به ختم جنگ و حل سیاسی، مذاکرات پر معنی و پر ثمر انجام بدهند.

به باور آقای کرزی، هر گاه طالبان برای باز کردن یک دفتر تصمیم گرفته باشند، معنی آن اینست که آنها به مذاکرات صلح علاقه مند هستند.

رییس جمهور کرزی در اوایل همین هفته گفته بود، اگر نگرانی های امنیتی مانع باز کردن یک دفتر سیاسی طالبان در افغانستان می شود، می تواند این دفتر در یک کشور دیگری اسلامی مانند عربستان سعودی و ترکیه باز شود، ولی این آدرس باید روشن باشد و نشان بدهد که نمایندگان، صلاحیت نمایندگی از تحریک طالبان را دارند.
XS
SM
MD
LG