لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۱

امریکا: پاکستان باید تمام فعالیت های تروریستی را در قلمرو اش مهار کند


یک مقام عالی رتبه وزارت خارجه امریکا گفته است، پیام واشنگتن به پاکستان اینست که تمام فعالیت های تروریستی را در قلمرو این کشور مهار کند.

معاون وزیر خارجه امریکا و مشاور امور آسیای میانه و جنوب آسیا رابرت بلیک که برای اشتراک در کنفرانس کشورهای جنوب آسیا یا سارک به مالدیف رفته است، می گوید ایالات متحده در پیام های خود به حکومت پاکستان بسیار به وضاحت صحبت کرده و گفته است که مبارزه با تمام گروه های تروریستی به شمول لشکر طیبه ضرور می باشد.

آقای بلیک که دیروز در مصاحبه با تلویزیون ای ان آی هند در مالدیف صحبت می کرد ، اظهار داشت، این مبارزه تنها به این خاطر مهم نیست که سربازان امریکایی در افغانستان هدف حملات تروریستی قرار می گیرند، بلکه فعالیت های مشترک بین این گروه ها هر روز بیشتر می شود و می توانند با هم تهدید بیشتر بار آورند. از اینرو پیام واضح امریکا به پاکستان اینست که تمام گروه های تروریستی را در قلمرو خود مهار نماید و از فعالیت آنها جلوگیری کند.

در پاسخ به سوال خبرنگار تلوزیون هند در مورد حضور امریکا در افغانستان در درازمدت، آقای بلیک اظهار داشت که تکمیل انتقال مسوولیت های امنیتی به قوای افغان حضور امریکا را در این کشور خاتمه نخواهد داد و به گفته او هند در این راستا می تواند نقش برازنده بازی کند:

«ایالات متحده امریکا تعهدات جدی و درازمدت خود را برای تامین امنیت و آرامی در افغانستان سال ها بعد از ختم دوره انتقال مسوولیت ها در سال 2014 حفظ خواهد کرد. و ما دورنمای مهمی را برای نقش هند در امنیت و آرامی این کشور مشاهده می کنیم.»

معاون وزیر امور خارجه امریکا رابرت بلیک همینطور از بهتر شدن روز افزون روابط بین هند و پاکستان اظهار رضایت نموده گفت، امریکا از پیشرفت های که در ظرف یک سال در این ساحه حاصل شده است استقبال می کند، مخصوصاً در ساحه اقتصادی.

به گفته او اینکه پاکستان در ساحه تجارت، به هندوستان موقف با امتیاز ترین کشور را داده است بسیار مهم می باشد و امریکا آن را خیر مقدم می گوید. او افزود اگرهند و پاکستان بتوانند در ساحه توسعه تجارت به موافقه برسند، این عمل تنها به نفع خود آنها نیست بلکه تمام منطقه جنوب شرق آسیا یعنی کشورهای سارک و کشورهای آسیای میانه از آن بهره مند می شوند و دروازه های تجارت و سرمایه گذاری هند به این کشورها هم باز می گردد.
XS
SM
MD
LG