لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۱

«به حمایت از تامین حقوق زنان افغانستان ادامه می دهیم»


هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا
هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا
هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا تعهد نموده است به حمایت اش از وضعیت زنان در افغانستان، تامین حقوق آنها بهبود وضعیت زنان ادامه می دهد.

خانم کلنتن در جریان مصاحبه با تلویزیون پی بی اس امریکا تاکید کرد که از تامین حقوق زنان افغان حمایت می کند و از اقدامات که می تواند پیشرفت های به دست آمده در بخش حقوق زنان در افغانستان را خدشه دار کند، جلوگیری خواهد کرد.

خانم کلنتن گفته است، این را مسوولیت خود می داند که مطمین گردد تا تلاش های امریکا برای ثبات و امنیت در افغانستان، بر دست آوردهای که زنان افغان داشته اند، تاثیر منفی نگذارد.

انتظار می رود نیروهای خارجی تاپایان سال 2014 افغانستان را ترک کنند و نگرانی های وجود دارد که پیشرفت های که در بخش حقوق زنان به آن دست یافته شده متاثر گردند.

موسسه جهانی آکسفم ماه گذشته در یک گزارش منتشر شده گفت، زنان افغان در 10 سال گذشته در بخش معارف به پیشرفت های دست یافته اند و در بخش های سیاسی و تامین حاکمیت قانون هم سهیم بوده اند، کلنتن هشدار داد که مشکلات دیگر می تواند دست آوردهای آنها را به مخاطره بی اندازد.

بر اساس یک گزارش موسسه بین المللی اکشن اید حد اقل 72 درصد زنان افغان می گویند، در مقایسه با دوره طالبان زنده گی آنان بهبود یافته است.

هیلاری کلنتن گفت، در موضوع مذاکرات صلح با طالبان تاکید اولی امریکا روی حقوق زنان و اقلیت ها در افغانستان بوده است.

خانم کلنتن افزود، این واضح است که سهم داشتن زنان در کانفرانس های بین المللی و جرگه ها، رسیدن به این هدف را آسان می سازد. هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا همچنان بیان داشت، تاحد امکان کوشش می کند برای زنان افغان، فرصت سهم گیری در چنین جلسات مهیا گردد.
XS
SM
MD
LG