لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۸

پرویز مشرف: من نمی دانم که حامد کرزی چه نوع بازی را پیش می برد


پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان
پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان
پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان، حامد کرزی رهبر افغانستان را به سبب پیمان با هندوستان در بخش تعلیم و تربیه نیروهای افغان، مورد انتقاد قرار داده گفت، اسلام باد پیشنهاد مشابه را به کابل کرده بود ولی این پیشنهاد، رد شده بود.

مشرف در جریان مصاحبه با فرید ذکریا گرداننده برنامه جی پی اس سی ان ان گفت:

« ما تمام مراکز تعلیمی خود را به نیروهای افغان باز گذاشته بودیم و به مقامات ارشد افغان گفته بودیم که سربازان و پولیس خود را به پاکستان فرستند ولی چنین نشد.»

مشرف گفت: هیچ نمی داند که رییس جمهور کرزی، چی بازی را به پیش می برد.

جنرال مشرف که در اثر یک کودتاه نظامی به قدرت رسید و به حیث یک دیکتاتور نظامی در کشورش حکومت می کرد، بین سال های 2001 تا 2008 موقف ملکی اختیار کرد، همچنان گفت، خودش شخصاً این پیشنهاد را به رییس جمهور کرزی کرده بود که در بخش تعلیم و تربیه نیروهایش به جای دهلی جدید، به اسلام آباد اتکا کند.

مشرف گفت: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که در پایان سال 2014 تکمیل خواهد شد، کرزی را به آن واداشته است که خود را به دهلی جدید نزدیک سازد. به گفته مشرف، یقیناً هندوستان این کار را می کند و متاسفانه افغانستان هم به مسیر که هند روان است، حرکت می کند.

مشرف گفت: این را می داند که دیپلوماتان افغان، مامورین استخباراتی آن کشور و پولیس افغان برای تعلیم تربیه راهی هند می شوند.

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، پرویز مشرف گفته است، کشورهای منطقه تلاش دارند، خلاء را که با خروج نیروهای امریکایی در افغانستان ایجاد می شود، پر کنند.

آقای مشرف، رییس جمهور افغانستان را به دلیل اظهارات اخیرش مورد ستایش قرار داد که گفته بود، اگر امریکا بر پاکستان حمله کند افغانستان از پاکستان حمایت خواهد کرد.

مشرف با آنکه وقوع چنین یک چیز را از واقعیت دور خواند ولی با آن هم از رییس جمهور کرزی ابراز سپاس کرد که برای اولین بار در حمایت از پاکستان سخن گفته است.

پروزیر مشرف که از سال 2008 تا به حال در تبعید به سر می برد امیدوار است که سال آینده دوباره مبارزات سیاسی اش را از سر گیرد.

وی قبلاً گفته بود، هندوستان دشمن تاریخی پاکستان، تلاش می کند افغانستان را بر ضد پاکستان استفاده کند.

هند تا حال حدود دو میلیارد دالر را برای بازسازی افغانستان کمک کرده است، و در این اواخر پیمان همکاری های درازمدت ستراتیژیک را هم با افغانستان، امضا کرد.
XS
SM
MD
LG