لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۴

قلاتوال: اعضای باقیمانده کابینه به ولسی جرگه معرفی می شوند


حکومت افغانستان یک بار دیگر به نماینده گان مردم در ولسی جرگه این کشور تعهد کرده است که اعضای باقی مانده کابینه را به منظور اخذ رای اعتماد به این جرگه معرفی می کند.

عبدالقادر قلاتوال منشی ولسی جرگه به روز چهارشنبه به را دیو آزادی گفت، رییس جمهور افغانستان به تازه گی در دیدار با رییس ولسی جرگه گفته است که لست اعضای باقی مانده کابینه را هفته آینده در اختیار این جرگه قرار می دهد.

«امروز در جلسه عمومی ولسی جرگه هم جناب رییس ولسی جرگه به این موضوع اشاره کرد که جناب رییس صاحب جمهور وعده کرده که هفته آینده اعضای باقیمانده کابینه را که شامل هفت وزیر اند که تا کنون به حیث سرپرست کار می کنند بخاطر اخذ رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی خواهد نمود.»

حامد کرزی حدود دو سال پیش به دنبال انتخاب مجدد اش به حیث رییس جمهور افغانستان چندین بار اعضای کابینه اش را برای کسب رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی کرد اما تعدادی از آنان نه توانستند که رای اعتماد نماینده گان مردم را به دست بی آورند.

ریاست جمهوری افغانستان قبلاً چندین بار از معرفی اعضای باقی مانده کابینه به ولسی جرگه خبر داده است اما تا حال گامی عملی در این راستا برداشته نشده است.

در همین حال صفت الله صحاف صافی معاون مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت افغانستان می گوید که تلاش ها در زمینه فرستادن فهرست اعضای باقی مانده کابینه حکومت در آینده نزدیک به ولسی جرگه ادامه دارد.

«بدون شک حکومت افغانستان متعهد است که افراد که تا کنون به حیث سرپرست در کابینه کار می کنند به زود ترین فرصت آنها به شورای ملی معرفی شوند این مطلبی است که حکومت افغانستان بار ها این را اعلام کرده تاکید ما هم اینست که به زودترین فرصت ممکن حکومت افغانستان این لست را به شورای ملی ارایه خواهد کرد اما در مورد زمان دقیق این موضوع فکر می کنم پیش از وقت خواهد بود ببینیم که در کدام روز مناسب خواهد بود که این موضوع به شورای ملی محول شود.»

در حال حاضر هفت وزارت در افغانستان توسط سرپرست ها اداره می شوند. این ها افرادی اند که در گذشته موفق به دریافت رای اعتماد ولسی جرگه نشده اند.

حکومت افغانستان تا کنون این را روشن نساخته است افراد که به عنوان وزرای پیشنهادی حکومت برای اخذ رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی می شوند ایا همین سرپرست ها اند و یا چهره های جدید خواهند بود.
XS
SM
MD
LG