لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۵

ناتو به تلاش های خود جهت تامین صلح در افغانستان ادامه می دهد


قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می گوید ناتو به تلاش های خود جهت تامین صلح و ثبات در افغانستان ادامه می دهد .

جنرال جان آلن به روز دوشنبه در نشستی با والی کابل، نماینده گان شورا های ولایتی ، موسفیدان و مسوولان امنیتی کابل در مقر ولایت کابل اطمینان داد که ناتو از هیچ تلاش برای تامین امنیت مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد.

وی همچنان در مورد کمک در بخش اجرای پروژه های بازسازی و اقتصادی در ولایت کابل نیز اطمینان داده و گفت که در هم آهنگی با مسوولان این ولایت هرگونه همکاری را در این بخش انجام خواهند داد.

در این نشست پروژه های تطبیق شده در مرکز و چهارده ولسوالی کابل به همکاری نیروها ناتو نیز مورد بحث قرار گرفت.

به گفتهء اشتراک کننده گان نشست، با اجرای این پروژه های بازسازی و اقتصادی، تا حدی مشکلات مردم کاهش یافته است.

در این نشست نورالدین حق پناه معاون شورای ولایتی کابل صلح را در شرایط فعلی یکی از ضرورت های مبرم مردم افغانستان عنوان کرد.

جنرال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه ولایت کابل یکی دیگر از شرکت کننده های این نشست، از قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان خواست تا در قسمت تعلیم و تربیه پولیس، تجهیزات پیشرفته و سایر بخش ها نیروهای امنیتی کابل را کمک و همکاری نمایند.

قوماندان نیروهای ناتو در حالی با مسولان ولایت کابل و مسوولان امنیتی در مورد تامین امنیت در ولایت کابل سخن می زند که اکثراً مردم در این ولایت از حملات انتحاری و تروریستی اخیر در این ولایت ابراز نگرانی کرده و خواهان تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات در این ولایت هستند.
XS
SM
MD
LG