لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۰

ربانی کهر: ما در زمینهء تجارت با هند به پیشرفت های دست یافته ایم


حنا ربانی کهر وزیر خارجهء پاکستان
حنا ربانی کهر وزیر خارجهء پاکستان
به نشانهء از بهبود روابط میان هند و پاکستان اسلام آباد در اصول تصمیم گرفته است تا موقف ایم ایف این کشور را که از ارجحیت در تجارت برخوردار است به هند بدهد.

حنا ربانی کهر وزیر خارجهء پاکستان به شورای ملی کشورش گفت: حکومت تصمیم گرفته است تا به هند موقف کشور ایم ایف این را بدهد.

وی به اعضای پارلمان گفت: پروسهء دیالوگ با هند پس از وقفه دو سال آغاز شده است.

وی گفته است: پاکستان خواهان گفت و شنود است که باید اخلال نشود تا این که از حل مسایل اصلی اطمینان حاصل شود.

بر اساس گزارش ها، هند موقف ایم ایف این را در عوض رفع برخی از قیودات گمرکی بر صادرات پاکستان دریافت کرده است.

بر اساس موقف ایم ایف این شرکای تجاری از حق مساوی برخودار می شوند و اطمینان حاصل می شود که کشور صادر کننده بخاطر حمایت از کشور سوم در معرض تبعیض تجاری قرار نگیرد و زمانی که کشوری وارد کننده امتیازی را قایل شود این امتیاز باید به سایر کشورها داده شود.

ربانی کهر با صحبت در باره بهبود روابط با هند گفت: آنها زمینه تجارت با هند به پیشرفت های دست یافته اند. وی در اشاره به ملاقات اخیرش با وزیر خارجه هند ایس ایم کرشنا در حاشیه اسامبلی عمومی ملل متحد گفت: برای اولین بار در تاریخ وزیر خارجه هند در ضیافتی که از سوی وزیر خارجه پاکستان در نیویارک دایر شده بود، اشتراک کرد.

به نظر می رسد که پاکستان مسایل مشکل زا به شمول نزاع کشمیر با هند را کنار گذاشته که موجب زیان در روابط اقتصادی دو همسایه می گردد. اما وزیر خارجهء پاکستان برای رفع همچون نگرانی ها تلاش کرده و گفته است، مسالهء کشمیر در ظرف سه سال گذشته در جریان همه گفتگوهای دو جانبه مورد بحث قرار گرفته است.

وی گفته است پاکستان با ایستادگی روی موقف بنیادی اش در برابر کشمیر خواهان روابط خوب با هند است.
XS
SM
MD
LG