لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۵

ایالات متحده و هفده کشور دیگر خواهان رهایی گروگان های اسرائیلی از نزد حماس شدند


تصاویر برخی از گروگانان اسرائیلی توسط مردم حمل میشود
تصاویر برخی از گروگانان اسرائیلی توسط مردم حمل میشود

ایالات متحده و هفده کشور دیگر به روز پنجشنبه در بیانیه ای خواستار رهایی همه گروگان ها از بند گروه تندرو حماس شدند ، گروهی که ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا آن را سازمان تروریستی می دانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، یک مقام ارشد ایالات متحده گفته است این درخواست مشترک هجده کشور ، به طور فوق العاده نمایانگر یک صدایی آنان است.

گروه تندرو حماس در حمله به اسرائیل در هفتم ماه اکتوبر سال گذشته ، دستکم ۱۲۰۰ تن را کشت و حدود ۲۵۳ تن دیگر را گروگان گرفت.

از هجده کشو، ایالات متحده ، ارجنتاین ، اتریش ، برازیل ، بلغاریا ، کانادا ، کمبودیا ، دنمارک، فرانسه ، جرمنی ، هنگری ، پولند ، پرتگال ، رومانیا ، سربیا ، اسپانیا ، تایلند و بریتانیا شهروندان شان شامل گروگان ها اند.

نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه
نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه

در جریان آتش بس هفت روزه در ماه نوامبر ۲۰۲۳ شماری از گروگان ها در بدل رهایی ده ها زندانی فلسطینی آزاد شدند. گمان می رود که ۱۲۹ تن در قید حماس باقی مانده اند.

در همین حال گزارش ها حاکی اند که اسرائیل با وجود مخالفت های بین المللی ، حملات هوایی به شهر رفح در جنوب غزه را تشدید کرده است.

اسرائیل قبلاً گفته بود که غیرنظامیان را از این شهر تخلیه و حملۀ همه جانبه را راه اندازی خواهد کرد.

متحدان اسرائیل هشدار داده بودند که حمله به رفح باعث تلفات گسترده خواهد شد.

کارکنان صحی در این قلمرو محاصره شدۀ فلسطینیان گفته اند که اوائل روز پنجشنبه در حملات هوایی اسرائیل به رفح دستکم سه خانه هدف قرار داده شدند و شش تن به شمول یک روزنامه نگار محلی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس ، از زمان آغاز جنگ در غزه در هفتم ماه اکتوبر تاحال از ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار فلسطینی به مصر کوچیده اند.

ارقام وزارت صحت در کنترل حماس در غزه نشان می دهد که تااکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در جنگ در غزه کشته و اضافه از ۷۷ هزار تن دیگر زخمی شده اند. این ارقام توسط منابع مستقل تایید یا رد نشده است.

XS
SM
MD
LG