لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۶

حملهٔ اردوی اسرائیل به رفح؛ ۲۲ تن به شمول ۱۸ طفل کشته شده اند


نیروهای اسرائیلی در نزدیکی شهر غزه
نیروهای اسرائیلی در نزدیکی شهر غزه

مقام های فلسطینی می گویند که در حمله اردوی اسرائیل بر شهر جنوبی رفح دستکم ۲۲ تن جان باختند که ۱۸ تن شان کودکان استند.

اسرائیل تقریباً همه روزه بر این شهر که نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه به آن پناه برده اند حمله می کند.

اردو و حکومت اسرائیل تعهد هم کرده اند که عملیات زمینی را علیه جنگجویان گروه حماس در شهر رفح که هم مرز با مصر است، گسترده تر می سازند. حماس از سوی ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا، سازمان تروریستی شناخته می شود.

صدراعظم اسرائیل گفته که یگانه راه پیروزی برای رهایی گروگانان از نزد گروه حماس، افزایش فشار های سیاسی و نظامی بر این گروه است.

بنیامین نتنیاهو دیروز (۲۱ اپریل) در یک اعلامیه گفت که اسرائیل به زودی آسیب های زیاد به گروه حماس وارد خواهد کرد اما در این مورد جزئیات بیشتر نداد.

در نتیجه ادامه جنگ بخش های وسیعی از شهر غزه تخریب شده است
در نتیجه ادامه جنگ بخش های وسیعی از شهر غزه تخریب شده است

مقام ها در شفاخانه کویتی در غزه می گویند که در حمله نخست هوایی اسرائیل، یک زن باردار با همسر و فرزند سه ساله اش جان سپردند و داکتران نوزاد او را در بطن مادر نجات دادند.

به گفتۀ این مقام ها، در حمله دوم اسرائیل هفده کودک و دو زن که همه اقارب همدیگر بودند، جان باخته اند.

وزارت صحت غزه که در کنترول گروه حماس است، می گوید که در مجموع در حملات اسرائیل از هفتم اکتوبر به اینسو، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی جان باخته اند.

در این میان، مجلس نماینده گان امریکا روز شنبه، لایحه جنجالی کمک ۲۶ میلیارد دالری با اسرائیل را تصویب کرد. ۹ میلیارد دالر کمک بشری با فلسطین هم در این بسته شامل است. انتظار می رود که سنای امریکا روز سه شنبه همین هفته در مورد این لایحه رای گیری کند و در صورتی که تصویب شد، رئیس جمهور جو بایدن، باید آنرا توشیح کند تا به قانون مبدل شود.

جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

بایدن تعهد کرده که این سند را فوراً توشیح خواهد کرد.

حملات اسرائیل در هفتم اکتوبر پارسال بر غزه هنگامی آغاز شد که گروه حماس حملات گستردۀ را بر خاک اینکشور انجام داد، حدود ۱۲۰۰ تن را کشت و نزدیک به ۲۵۰ تن را گروگان گرفت.

اسرائیل می گوید که در حال حاضر حدود ۱۰۰ گروگان در گرو گروه حماس است.

این بحران شرق میانه را به سوی نا آرامی جدی کشانده و اسرائیل با ایران و گروه های تحت حمایت اینکشور وارد جنگ شده.

همزمان، مقام های صحی در فلسطین می گویند که از آغاز جنگ تا اکنون، در کرانه غربی هم نزدیک به ۴۷۰ فلسطینی از سوی نیرو های اسرائیل، یا در شهرک های یهودی نشین از سوی اسرائیلی ها و یا هم در جریان اعتراض ها کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG