لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۷

سازمان ملل: برای رسیدگی به نیازمندان در غزه به ۲ اعشاریه ۸ میلیارد دالر نیاز است


هجوم باشنده گان غزه برای دریافت کمک های بشری
هجوم باشنده گان غزه برای دریافت کمک های بشری

اندریا دومینیکو رئیس دفتر کمک های بشردوستانۀ سازمان ملل متحد برای غزه و کرانه غربی می گوید که ازسر گیری خدمات عامه در غزه به اقدامات گسترده نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، آقای دومینیکو روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که کمک رسانی در جریان عملیات نظامی امکان پذیر نیست.

او به تخریب شفاخانه ها، سیستم های آب رسانی، منازل، جاده ها و مراکز آموزشی در غزه اشاره کرد و گفت که در جریان جنگ حتی یک پوهنتون هم در غزه بدون صدمه باقی نمانده است.

این مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد همچنان به شفاخانه الشفا در غزه اشاره کرد که در عملیات نظامی اسرائیل تخریب شد و پس از خروج نیروهای اسرائیلی از این شفاخانه برخی اجساد باقی مانده در آنجا حتی قابل شناسایی نبودند.

سازمان ملل متحد می گوید که دو اعشاریه هشت میلیارد دالر برای کمک به مردم در غزه و بهبود وضعیت آنها نیاز دارد.

در نتیجه درگیری های چندین ماهه در غزه٬ شهر آسیب های فراوان دیده و صد ها هزار تن آواره شده اند
در نتیجه درگیری های چندین ماهه در غزه٬ شهر آسیب های فراوان دیده و صد ها هزار تن آواره شده اند

عملیات نظامی گستردۀ اسرائیل به غزه پس از آن آغاز شد که در هفتم اکتوبر پارسال جنگجویان حماس به اسرائیل حمله کردند که در نتیجه حدود ۱۲۰۰ تن کشته و ۲۴۰ تن دیگر گروگان گرفته شد.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا، حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسند.

از سوی دیگر وزارت صحت غزه تحت کنترول حماس می گوید که از اکتوبر ۲۰۲۳ تا حال بیش از ۳۳ هزار و ۸۰۰ غیرنظامی فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده اند.

این ارقام از سوی منابع مستقل تایید یا رد نشده است.

سازمان ملل متحد می گوید که جنگ در غزه مانع کاروان های کمک رسانی این سازمان شده است و در برخی موارد نیروهای اسرائیلی هم این کاروان ها را متوقف می کنند.

با توجه به ادامه حملات اسرائیل به غزه و حمله مستقیم ایران به اسرائیل، نگرانی از گسترش جنگ در شرق میانه افزایش یافته است.

ایران شنبه شب گذشته بیش از سه صد راکت و طیاره بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد که تقریباً همه آنها در هوا منهدم شدند.

پس از این حمله، اسرائیل نسبت به اقدامات تلافی جویانه هشدار داد اما رهبران جهان از دو طرف خواستند که از خویشتن داری کار بگیرند.

XS
SM
MD
LG