لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۵

تغییرات اقلیمی منجر به کاهش برف در محلات ورزش سکی در جهان شده است


تصویر آرشیف: یکی از میدان های ورزش اسکی
تصویر آرشیف: یکی از میدان های ورزش اسکی

در گزارشی که شام چهارشنبه ۱۳ مارچ در جرمنی نشر شد یکی از هشت میدان بزرگ سکی در جهان تا ختم این قرن از برف طبیعی محروم خواهد بود زیرا با تغییر اقلیم مقدار برف بسیار کاهش یافته است.

ورونیکا میتر والنر تحقیق کننده در شعبه ایکو لوژی ورزش در پوهنتون بایروت جرمنی می گوید تغییر اقلیم روند طبیعی برفباری را در جهان تغییر داده که تاثیر آن بر میدانهای سکی در همه جهان حس میشود.

به گفته او تعداد روزهای برفباری در تمام مناطق ورزشی سکی کاهش یافته که با در نظر داشت درجه گازهای گلخانه ای انتظار میرود برفباری هم بطور چشم گیر محدود شود.

نظر به نوشته نشریه پلاس ون Plos One این کاهش مخصوصا در میدان های کم ارتفاع بیشتر دیده میشود و به مرور زمان به سمت میدانهای ارتفاع بلند حرکت میکند.

اطفال در یک میدان بازی اسکی
اطفال در یک میدان بازی اسکی

در نتیجه این حالت تفریح اسکی به مناطق بلند کوهی میرود و تاثیر این حالت بر حیات گیاه ها و حیوانات کوهی هم زیاد خواهد بود.

در تحقیقات گفته میشود که بسیاری از میدانهای سکی تاثیر اقتصادی این تحول را درک کرده و شاید یک تعداد آنها به برف مصنوعی رو آورند.

در چنین حالت راه ها و زیر بنا های نو نیاز خواهد بود تا به جا های دسترسی پیدا شود که از مناطق پر نفوذ مسکونی فاصله دارند. این عمل بر منابع طبیعی هم تاثیر خواهد داشت و زنده جانهای که در مناطق بلند زنده گی می کنند به خطر رو به رو میشوند.

این تحقیقات در هفت محل کوهستانی جهان که مردم زیاد برای سکی میروند انجام شده است . کوه های الپ اروپا ، آسترالیا، جاپان، نیو زیلند و راکی مونتینز .

۶۹ درصد مناطق که ارزیابی شده در کوه های آلپ اروپا موقعیت دارند که بزرگترین بازار اسکی در جهان میباشند.

نظر به تحقیقات ۱۳ درصد کوهای پر برف سکی در جهان تا ختم این قرن کاملا بدون برف خواهند بود و ۲۰ فیصد آن کمتر از نصف برف امروزی را خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG