لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۷

قونسلگری هندوستان در بلخ هدف حمله مسلحانه قرار گرفت


قونسلگری هندوستان دقیقاً زمانی مورد حمله مسلحانه افراد ملبس با سلاح های سبک و سنگین قرار گرفت که حدود نیم ساعت قبل از آن هند برنده جام قهرمانی بازی های فوتبال جنوب آسیا شد.

گزارشات می رسانند که در نخست چندین انفجار مهیب در مقابل قونسلگری این کشور در مزارشریف صورت گرفت و بعد از آن مهاجمان در مربوطات حوزه چهارم مزارشریف به درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی افغان در این ساحه پرداختند.

مقامات محلی بلخ نیز در رابطه به این حمله معلومات ضد و نقیض را در اختیار خبرنگاران قرار داده اند.

آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ دقایق پس انفجار ها به رادیو آزادی گفت که منزل همجوار قونسلگیری هند که مربوط به سید نور الله آغاز یک عضو ارشد حزب جنبش است مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته است.

در همین میان منیر احمد فرهاد سخنگوی سرپرست بلخ به رسانه گفته است که مهاجمان مسلح در خانه سید نور الله آغا جابجا شده و از آنجا بالای قونسلگری هند با سلاح های مختلف النوع انداخت می کنند.

اما افضل حدید رئیس شورای ولایتی بلخ می گوید که مقامات امنیتی از ارائه معلومات دقیق به آنان نیز خودداری کرده و طبق معلومات وی، این حمله بالای یک منزل در نزدیکی قونسلگری هند در مزارشریف صورت گرفته است.

آقای حدید در رابطه گفت:

"مقامات امنیتی تا هنوز به ما هم معلومات دقیق نداده اند، اما این حمله بر یک خانه در نزدیکی قونسلگری هندوستان بوده است و جنگ تا هنوز دوام دارد."

درگیری میان مهاجمان و نیروهای افغان تاکنون ادامه دارد و صدای انفجارات شدید به گوش می رسد.

عبدالرزاق قادری می گوید، که مهاجمان از سوی پولیس محاصره شده و به زودی به این حمله مسلحانه مخالفین خاتمه داده خواهد شد.

آقای قادری در مورد می گوید:

"جنگ هنوز هم جریان دارد، مخالفین در نزدیکی قونسلگری در یک خانه جا بجا شده و هدف نهایی آنها روشن نیست که همین منزل بوده یا قونسلگری هندوستان است."

تا اکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشات دقیق در دست نیست، اما آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ می گوید که یک فرد ملکی جراحت سطحی برداشته است.

در حالی قونسلگری هندوستان در مزارشریف مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار می گیرد، که به تازه گی روابط میان هند و پاکستان به تیره گی گرائیده و مقامات اسبق دولت پاکستان به صراحت خواهان مسدود شدن فعالیت بعضی از نهاد های دیپلوماتیک هند در افغانستان شده اند.

تا کنون مسئولیت این رویداد را کسی و یا هم گروهی بر عهده نگرفته است.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG