لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۵

جرمنی ۱۳۰ عسکر دیگر به افغانستان خواهد فرستاد


ارزولا وان دیرلین (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع جرمنی
ارزولا وان دیرلین (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع جرمنی

اشغال غیر مترقبهء شهر کندز توسط شورشیان طالب در ماه سپتامبر سالجاری میلادی که چند روز بعد دوباره توسط نیروهای افغان تصرف شد، باعث آن شده است تا ایتلاف به رهبری ایالات متحدهء امریکا در مورد پالیسی خروج از این کشور غور دوباره کند.

اینک جرمنی بعد از اجلاس کابینهء این کشور و بحث در مورد شیوهء حمایت از نیروهای افغان در برابر شورشیان اسلامی روز چهارشنبه گفت، 130 عسکر اضافی دیگر را به افغانستان خواهد فرستاد.

با آنکه ناتو تقریباً همهء نیروهای رزمی اش را از افغانستان خارج ساخته است، اما تعدادی از نظامیان این پیمان برای آموزش نیروهای امنیتی افغان باقی مانده اند.

در حال حاضر حدود 850 نظامی جرمنی هم در چوکات این ماموریت در افغانستان مستقر اند.

حکومت جرمنی می گوید، با این افزایش عساکر، تعداد نیروهای این کشور که در شمال افغانستان مستقراند به 980 تن خواهد رسید.

ارزولا وان دیرلین (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع جرمنی بعد از سقوط شهر کندز گفته بود، آمادهء تاخیر در خروج نظامیان این کشور از افغانستان بعد از سال آیندهء میلادی است.

به نوشتهء آژانس خبری رویترز، بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا در ماه گذشته گفت، 9800 نظامی امریکایی در جریان سال 2016 میلادی در افغانستان خواهند ماند و قبل از آنکه دوره ریاست جمهوری وی در سال 2017 میللادی خاتمه یابد، فیصلهء باقی گذاشتن تعداد محدود عساکر امریکایی را برای حفاظت از سفارت این کشور در کابل، تغییر داد.

آژانس خبری رویترز می نویسد، این تصمیم براساس ارزیابی اینکه نیروهای امنیتی افغانستان تا هنوزهم آنطوری که لازم است قوی نیستند، اتخاذ شده است.

XS
SM
MD
LG