لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۶

دانشی: باشندگان شهر کندز بدون کدام نگرانی به زندگی ادامه دهند


این مطب را حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز در یک کنفرانس خبری بیان نمود که در آن رئیس امنیت ملی این ولایت، قوماندان امنیه و قوماندان لوای دوهم پیاده اردوی ملی نیز حضور داشتند، وی به رسانه‌ها گفت که دشمن در ولایت کندز ضربات کوبنده‌ای خورد است و دیگر توان حملات را بالای شهر کندز ندارد.

وی گفت که هدف از این کنفرانس این است تا به مردم شریف کندز اطمینان بدهیم که بدون نگرانی و ترس و هراس به زندگی شان در این شهر ادامه بدهند.

دانشی به مردم شهر کندز اطمنان می‌دهد که دوباره به این شهر برگردند و به کار و فعالیت‌های اقتصادی، تجارتی، اجتماعی و زندگی شان ادامه بدهند، وی افزود که فعلاً در داخل شهر کندز امنیت تأمین است و مردم می‌توانند به فکر آرام زندگی کنند:

" دیگر دشمن توانایی حمله مانند حمله گذشته را ندارد، دشمن بسیار ضربات کوبند‌ه ای دیده است و کمر دشمن شکسته است، تبلیغات زهرآگین که از سوی عناصر مزدور در میان مردم پُخش می‌گردد کاملاً بی‌اساس است و من به مردم کندز اطمنان می‌دهم که شما شاهد کاملاً تصفیه ولایت کندز از وجود طالبان خواهد بودید. "

سرپرست ولایت کندز گفت، عملیات نیروهای دولتی در حومه‌های این شهر ادامه دارد و طالبان مسلح تلفات سنگین را متحمل شده اند.

با این حال گل نبی وردک رئیس امنیت ملی ولایت کندز به خبرنگاران گفت آن‌های که در میان مردم ترس و وحشت ایجاد می‌کنند و به نفع دشمن تبلیغات می‌نمایند، نیروهای مشترک افغان تلاش دارند تا هم‌چو اشخاص را بازداشت و پنجه قانون بسپارند:

" آن‌ها که در میان مردم شایعات پخش می‌کنند و به نفع دشمن تبلیغات می‌کنند نیروهای مشترک ما سعی و تلاش دارند تا آن‌ها را بازداشت نمایند در این راستا مردم نیز ما را همکاری کنند. "

وردک می‌گوید که مردم شریف کندز بدون کدام نگرانی به فکر آرام به زندگی شان ادامه بدهند و در برابر هرگونه حملات مخالفان مسلح حکومت آماده‌گی‌های کامل داریم و برای‌شان جواب کمر شکن خواهد دادیم.

از سوی دیگر محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز به رسانه‌ها گفت که نیروهای دولتی تمامی ساحت شهر کندز را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی کرده است و هم اکنون عملیات نیروهای مشترک دولتی در ولسوالی چهاردره و در قریه‌جات اطراف شهر کندز به شدت ادامه دارد و به دشمن تلفات سنگین وارد گردیده است:

" من به مردم شریف کندز اطمنان می‌دهم که نیروهای مشترک دولتی با یک تشریک مساوی در نقاط حاکم شهر کندز جا به جا شده اند و عملیات تصفیوی ما هنوز ادامه دارد و به دشمن جواب دندان شکن داده ایم. "

جنگل باغ در خطاب به مردم کندز گفت آن‌های که در جریان جنگ آواره شده بودند دوباره به خانه‌های شان بیایند، چون فعلاً در شهر کندز کاملاً امنیت تأمین است و بدون کدام تشویش به زندگی شان ادامه بدهند.

در عین زمان احمد حبیبی قوماندان لوای دوهم پیاده اردوی ملی در ولایت کندز به خبرنگاران گفت که در حال حاضر عملیات تصفیوی نیروهای مشترک افغان در ولسوالی چهاردره و برخی ساحات شهر کندز ادامه دارد و دشمن در حالت فرار از ولسوالی چهاردره می‌باشد:

" تا زمانی‌که دشمن در ولایت کندز حضور داشته باشد عملیات‌های شب هنگام و روز ما ادامه خواهد داشت، تا بتوانیم که به مردم شریف کندز زمینه امنیت را مساعد نمایم و در یک فضای امن زندگی کنند. "

حبیبی می‌گوید، تازمانی‌که تمامی ساحت ولایت کندز از حضور فزیکی طالبان مسلح پاکسازی نشده باشد این عملیات ادامه خواهد داشت و هدف ما از راه اندازی این عملیات این است تا مردم شریف کندز در یک فضای امن و بدون و ترس و هراس زندگی کنند.

اما شماری زیادی از باشندگان کندز با سخنان و وعده‌های مسوولان محلی کندز و مقامات بلند پایه ارگ بی‌باور هستند، آنان می‌گویند که این گونه تعهدات و وعده‌ها در زمان مختلف و مکان مختلف به مردم کندز داده شده است، ولی تا اکنون جنبه عملی آن مشاهده نشده است.

مقامات بلند پایه ولایت کندز در حالی به مردم این ولایت در مورد تامین امنیت اطمنان می‌دهند، که شماری خانواده‌ها تا هنوز دوباره به این شهر برگشت نکرده اند و هم‌چنان شماری دیگری از این شهر در حالت بیرون شدن هستند.

اجمل آرین

XS
SM
MD
LG