لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

اشرف غنی از رهبران سیاسی افغان خواست تا با حکومت همکاری کنند


محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان

رییس جمهور غنی می گوید: به شکلی که با حکومت رییس جمهور پیشین حامد کرزی همکاری می کرد به همان شکل توقع همکاری رهبران سیاسی افغان با حکومت وحدت ملی را دارد.

عبدالله عبدالله رییس اجرائیۀ حکومت افغانستان چندی پیش، مسوولیت بخشی از مشکلات جاری در کشور را به دوش حکومت حامد کرزی گذاشته و انتقاد کرده بود ولی آقای کرزی در پاسخ به این انتقاد آقای عبدالله عبدالله گفت: عبدالله و غنی هر دو وزرای حکومت وی بودند.

رییس جمهور غنی در مصاحبه با رادیو آزادی ابراز داشت که از اجراآت اش در حکومت قبلی دفاع می کند و افزود: او در آن وقت دست همکاری با رییس جمهور پیشین حامد کرزی داده بود و به نوبه خود توقع همکاری رهبران سیاسی را دارد.

آقای غنی گفت:
"من مدتی کوتاهی در کابینه جناب کرزی بودم و به شما معلوم است که کار من در آن کابینه به شکل اساسی بررسی شده می تواند. بار دوم که آمدم مقام من دولتی نبود یعنی اداری و مشورتی بود و من وظیفۀ ملی خود را اجرا کردم زیرا ضرور بود با رییس جمهور همکاری کنیم و من گفتم هزار بار. پس امیدوارم نحوۀ سیاستی را که من عملی کردم و سلوکی را که من اختیار کرده بودم حال رهبران دیگر نیز اختیار کنند."

رییس جمهور غنی در حالی خواهان همکاری رهبران سیاسی افغان با حکومت وحدت ملی شده است که شماری از این رهبران انتقادات وسیع را از حکومت وحدت ملی آغاز کرده اند.

به شمول رییس ولسی جرگه، شماری از متحدین حامد کرزی حکومت غنی را متهم به کم کاری در حل مشکلات جاری در کشور نموده و در بین بعضی حلقات حتی موضوع تدویر یک لویه جرگه و تغییر نظام هم مطرح شده است.

رییس جمهور غنی می گوید: وی با در نظرداشت آزادی بیان به نظریات این افراد با نگاه احترام می نگرد و در عین حال تأکید می کند که به امید های مردم متعهد خواهد ماند.

رئیس جمهور غنی افزود:
"سیاست ازدواج بر اساس عشق نیست. سیاست جبر تاریخ است. باید با مردمی که تاریخ آنها را منحیث سیاسیون بانفوذ مطرح کرده است گزاره کنید. ولی حدود را بسنجید اما بازی سیاسی را به شکلی تغییر بدهید که امید های مردم هم بر آورده گردند."

آقای غنی در مصاحبۀ مشترک با رادیو آزادی و تلویزیون شمشاد آوازه های پخش شده در مورد مریضی اش را نیز رد کرده و اطمینان داد که مشکل پایش هم رفع شده است.

XS
SM
MD
LG