لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

جوانان جوزجان و سرپل: نتیجه نهایی انتخابات باید اعلام شود


شماری از جوانان در ولایات جوزجان و سرپل انتظار دارند که دو نامزد ریاست جمهوری، انتخابات را بیشتر از این به چالش نکشانند و نتیجه نهایی را بپذیرند.

پس از توافق عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برای باز شماری صد در صد آرای دور دوم انتخابات، هنوز هم مردم سر در گم اند و از بی سرنوشتی سیاسی کشور خسته شده اند.

زرغونه مسوول رادیوی محلی بوستان که در شهر شبرغان فعالیت دارد خواهان اعلام نتیجه نهایی انتخابات است و از رییس جمهور کرزی می خواهد که اجازه ندهد کشور به سوی بحران برود و این پروسه را در جهت رسیدن به منافع عمومی مدیریت کند:

"اگر بزودی نتایج اعلام نشود وضعیت زنده گی مردم از این هم بدتر می شود. چرا که فعلاً همهء مردم بیکار هستند و وضع اقتصادی شان نیز به صفر رسیده است. اگر این حالت چند روز دیگر دوام کند وضعیت مردم از این هم بدتر خواهد شد."

جوانان در ولایات شمال منجمله جوزجان و سرپل انتظار دارند که دو نامزد ریاست جمهوری انتخابات را بیشتر از این به چالش نکشند و نتیجه نهایی را بپذیرند.

در زمینه دو تن از جوانان سرپل چنین گفتند:

"از آقای کرزی همین خواهش را ما داریم که هر چه زود تر این مسأله را مدیریت کند و یک اتفاقی را به میان بیاورد و نتایج انتخابات را اعلام کند."

به گفته این جوانان، مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری و نا امنی مواردی اند که از بی ثباتی سیاسی نشأت گرفته و در اکثر نقاط کشور گسترش یافته است.

ریاست جمهوری افغانستان نیز به تازه گی گفته است که تاخیر بیشتر در اعلام نتایج انتخابات به هیچ صورت قابل قبول نخواهد بود.

او گفته است که تاخیر در روند اعلام نتایج انتخابات تاثیر منفی به روال کاری حکومت داشته در عین حال ابهام و بد گمانی را در مورد آینده افغانستان ایجاد کرده است و ادامه بلا تکلیفی در مورد سرنوشت انتخابات افغانستان بسیار خطر ناک خواهد بود.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG