لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۲

یک پسر 8 ساله در سرپل مورد تجاوز جنسی قرار گرفت


یک پسر 8 ساله در ولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

مسوولان محلی می گویند، عامل این قضیه یک پسر جوان 17 ساله بود که از سوی پولیس به همکاری مردم محل دستگیر شده است.

عبدالرووف تاج قوماندان امنیه سرپل ضمن تایید این خبر گفت، یک طفل هشت ساله بنام تاج محمد از سوی یک جوان 17 ساله مورد تجاوز جنسی قرار گرفته عامل این قضیه به څارنوالی معرفی گردیده است:

« این پسر که باشنده ولسوالی سوزمه قلعه است از طرف محب الرحمان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و به څارنوالی معرفی شد.»

آقای تاج از دستگیری شخص دیگری که با یک دختر 18 ساله روابط نا مشروع داشت نیز خبر داد. وی از این افراد نام نبرد اما گفت، روابط نا مشروع این شخص با دختر 18 ساله باعث شده که دختر خود کشی نماید، اما در نتیجه تلاش داکتران صحت عامه از مرگ نجات داده شده است.

در همین حال نسیمه آرزو رییس امور زنان سرپل از اقدام خود کشی یک خانم 32 ساله به نام فاطمه خبر داده می گوید که این خانم می خواست با خوردن ملتین دست به خود کشی بزند، اما با تلاش به موقع خانواده اش جانش را ازدست نداده است.
داکتران وضعیت صحی این خانم را قناعت بخش توصیف کرده اند.

در زمینه داکتر نعمت الله یولداش مسوول بخش نوکریوالی شفاخانه ولایتی سرپل گفت:
« خانمی که روز گذشته به شفاخانه مراجعه کرد، مرگ موش خورده بود، بعد از تداوی صحت یاب گردید، فعلاً وضعیت مریض بسیار خوب است.»

خانم آرزو به ادامه صحبت هایش به یک قضیه دیگر نیز اشاره نموده گفت، یک خانم دیگر در ولسوالی گوسفندی بنام حاجی بیکه توسط یک شخص مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و این زن بعد از آن به پولیس مراجعه کرده است.
رییس امور زنان سرپل افزود:
« شوهر این خانم بخاطر کار کردن به ایران رفته و این مرد از موقع استفاده کرده بالای این خانم تجاوز نموده است که تحقیقات در زمینه از سوی پولیس جریان دارد.»

خانم آرزو با ابراز نگرانی از افزایش خشونت، خود کشی و تجاوز جنسی بر علیه زنان در این ولایت می گوید، از آغاز سال جاری تا اکنون 115 قضیه خشونت در این اداره به ثبت رسیده است.

خانم آرزو بلند بودن آمار تجاوز های جنسی و خود کشی ها را در ولایت سرپل تایید می کند و علت آن را فقر، بیکاری و عقده های شخصی می داند.

این در حالیست که هفته گذشته یک نو جوان 13 ساله که باشنده قریه آسیا آباد شهر سرپل بود مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و بعداً خود را حلق آویز نموده به زنده گی اش خاتمه داد. از سوی هم از ده روز به اینسو شش دختر و خانم با خوردن دوای مرگ موش دست به خود کشی زده اند. اما تعدادی از آنها با کوشش داکتران از مرگ نجات یافته اند.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG