لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۲

چهل درصد از زنان در بغلان کارت رای دهی اخذ کرده اند


عبدالملک حنفی رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در بغلان به رادیو آزادی گفت، چهل درصد از زنان در این ولایت کارت رای دهی گرفته اند.

او همچنین افزود، ابتدا مردم تمایل چندانی به ثبت نام و گرفتن کارت رای دهی نداشتند ولی بعد از آگهی های مکرر که به مردم داده شد، علاقمندی نسبت به اشتراک در انتخابات و ثبت نام رای دهندگان بیشتر گردید.

فرودس و بنفشه دو تن از کسانی که برای گرفتن کارت رای دهی به مرکز ثبت نام در شهر پلخمری مراجعه کرده بودند هدف از اشتراک شان را در انتخابات، تعین رییس جمهور بهتر و بهبود کشور خواندند.

ولایت بغلان که دارای 14 ولسوالی و همه اش کوستانی می باشد، انتقال هر مواد به برخی از ولسوالی های دور دست آن مشکل و پر هزینه می باشد.

رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در بغلان می گوید، پروسه انتقال مواد به ولسوالی ها آغاز شده و آنها مصمم هستند تا از هر راه ممکن مواد انتخاباتی را به تمامی ولسوالی های که بعضاً نا امن و صعب العبور هم هستند، برسانند.

اما شماری از مردم مناطق دور دست برخی از ولسوالی های این ولایت که به علت دوری زیاد از محلات رای دهی از اشتراک در انتخابات های قبلی محروم مانده اند می گویند، اگر به مناطق آنها محلات رای دهی ایجاد نشود، آنها در این دور انتخابات هم محروم می مانند.

این مردم که بیشتر ساکنین کوهستانات ولسوالی های دوشی و تاله برفک می باشند، می گویند که هزاران فامیل اند و پانزده تا بیست ساعت را ه پیاده از مرکز رای دهی فاصله دارند.

بشیر احمد غزالی، بغلان
XS
SM
MD
LG