لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۵

اجساد نزدیک به 90 قربانی در کویته به خاک سپرده می شوند


هزار ها تن از اعتصاب کننده گان قوم شیعه شهر کویته بعد از مذاکرات کامیاب میان هیات پارلمانی و سران این قوم دست از اعتصاب کشیده و آماده تدفین اجساد قربانیان انفجار خونین اخیر در آنجا شدند.

هیات شش نفری اعضای پارلمان پاکستان به ریاست قمر زمان کایره وزیر اطلاعات روز گذشته به کویته رفته و با سران قوم شیعه در آنجا مذاکرات نمودند این مذاکرات که دو ساعت دوام کرد از سوی هر دو جانب کامیاب خوانده شد.

علامه امین شهیدی یکتن از سران قوم شیعه و رهبر حزب وحدت المسلمین طی صحبت که شام دیروز بعد از انجام مذاکره با رسانه ها داشت خاتمه سلسله اعتصاب ها را که برای سه روز با 89 جسد قربانیان دوام کرد اعلان نمود.

« بعد از بحث روی موضوعات مختلف و خواسته های اعتصاب کننده گان بعد از آن که به کلی اطمینان خود را از فیصله مذاکرات حاصل کردیم در حضور شما اختتام سلسله اعتصاب ها را اعلان می کنم. »

قمر زمان کایره وزیر اطلاعات پاکستان نیز به رسانه ها گفت که برای دستگیری مسوولین انفجارات خونین اخیر شهر کویته عملیات نظامی با اهداف معین به راه انداخته شده و در مدت کمتر از 24 ساعت 4 تن از تندروان را کشته و 170 تن دیگر شان را دستگیر نموده اند.

« عملیات نظامی از دیروز بدنسو ادامه دارد و این عملیات تا زمانی که مسوولین حملات بالای قوم شیعه شهر کویته را به جزای اعمال شان نرساندیم ادامه خواهد داشت از دیروز تا حالا پیشرفت که صورت گرفته این است که 4 تن از تندوران را که در انفجار های خونین کویته دست داشتند کشته و 170 دیگر شانرا دستگیر نموده ایم. »

وزیر اطلاعات پاکستان افزود، تا زمانی که تمام مسوولین انفجارات شهر کویته را به جزای اعمال شان نرسانند عملیات نظامی ادامه خواهد داشت. با وجود مذاکرات میان هیات پارلمانی و سران قوم شیعه شهر کویته بیشتر رسانه های آزاد پاکستان گزارش های را به نشر رسانیدن که گویا خانواده های قربانیان انفجار اخیر شهر کویته فصیله مذاکرات را نپذیرفته و به اعتصاب شان ادامه دادند این باعث شد تا مردم در شهر های دیگر به اعتصاب ها و اعتراضات شان را اختتام نبخشند ولی نا وقت دیشب خانواده های قربانیان شیعه رسماً اختتام اعتصاب شانرا اعلان کرده و از مردم خواستند تا دوباره به خانه های خود برگردند.

یکتن از سران قوم شیعه شهر کویته که 7 تن از اعضای خانواده اش را در انفجار خونین شنبه گذشته از دست داده از تمام آنانی که در اعتصاب قوم شیعه سهم گرفتند اظهار سپاس نموده و فیصله مذاکرات را خیر مقدم خواند.

« از تمام قوم شیعه و سنی که در اعتصاب ها علیه انفجار خونین با ما یکجا سهم گرفتند اظهار سپاس می کنم و اعلان می کنم که ما فیصله مذاکرات امروزی را می پذیریم. »

به قول خانواده های قربانیان نماز جنازه 89 جسد کشته شده گان صبح چهارشنبه ادا گردیده و به خاک سپرده می شوند.


فرشته نگاه
XS
SM
MD
LG