لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۸

یک پسر 13 سالهء افغان به جرم لواط با دو مرد به حبس محکوم شده است


فعالین حقوق بشر دیروز نگرانی عمیق شان را در مورد زندانی شدن یک پسر 13 ساله افغان به جرم داشتن روابط نامشروع با دو مرد، ابراز نموده از حکومت افغانستان خواستند، این پسر را از زندان رها کرده و در عوض، مرتکبین بالغ این جنایت را مجازات کند.

هیومن رایتس واچ یا سازمان نظارت از حقوق بشر در یک اعلامیه گفته است، این پسر که متهم است در یک پارک عمومی، با دو مرد بزرگ سال در ولایت هرات کار های نامشروع می کرد، به یک سال دارالتادیب محکوم شده است.

هم جنس بازی در قانون افغانستان منع می باشد ولی سازمان نظارت از حقوق بشر می گوید، جنایات اخلاقی که تمام روابط نامشروع (خارج از ازدواج) را در بر دارد، برای مجازات کسانی نیز استفاده می شود که قربانی تجاوزات جنسی، قرار می گیرند.

براد ادمز رییس بخش آسیای سازمان نظارت از حقوق بشر گفته است، هنگامیکه یک مرد بالغ، با یک پسر 13 ساله رابطه ناجایز داشته باشد، این طفل قربانی تجاوز است.
او گفت: حکومت افغانستان نباید این پسر 13 ساله را بار دیگر مجازات می کرد و در بدل باید وی، فوراً از زندان رها شده، حفاظت گردیده و کمک شود.

بر اساس اعلامیه سازمان نظارت از حقوق بشر، این عمل در ماه سپتمبر سال گذشته میلادی صورت گرفته و دو مرد که متهم به این قضیه اند، دستگیر شده ولی سزای آنها تا هنوز معلوم نیست.

مقامات مسوول در هرات تا حال در این مورد تبصره یی نکرده اند.

فعالین حقوق بشر از قول یک څارنوال دخیل در این قضیه گفته است: پسر 13 ساله به این دلیل زندانی شده است که اعتراف نموده به رضای خود با چندین مرد رابطه نامشروع داشته است.

سازمان نظارت از حقوق بشر یا هیومن رایتس واچ همچنان بچه بازی که در آن پسران کوچک، لباس دخترانه به تن نموده و در محافل می رقصند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند، را تقبیح کرد.

این عمل در قانون افغانستان منع است ولی گفته می شود در مناطق مختلف این کشور، اغلباً توسط قوماندانان محلی عملی می شود.
XS
SM
MD
LG