لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

عکس العمل های شدید بین المللی در مورد حملات در افغانستان


حملات دیروز در کابل عکس العمل های شدید بین المللی را باعث شده است. وزارتهای خارجه امریکا، برتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا با نشر اعلامیه های حوادث دیروز در افغانستان را تقبیح نموده اند.

وزارت خارجه امریکا سلسله حملات دیروز در نقاط مختلف افغانستان را بزدلانه عنوان نموده و از پاسخ نیروهای افغان به این حملات ستایش کرد.

وزارت خارجه امریکا گفته است خانم هیلاری کلنتن در یک تماس تیلفونی با راین کراکر سفیر امریکا در کابل در باره حملات دیروز در کابل و جاهای دیگر افغانستان و هم در مورد مسوونیت پرسونل امریکایی در افغانستان صحبت کرد.

به گفته وزارت خارجه امریکا خانم کلنتن از سفیر کشورش در افغانستان خواست قدردانی وی از نحوه برخورد نیروهای افغان در مقابله با این حملات را به رییس جمهور کرزی برساند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنان در یک اعلامیه گفته است خانم کلنتن از کراکر خواست همدردی وی را با اقارب آنهاییکه از این حملات متاثر شده اند برساند.

سفیر امریکا در افغانستان راین کراکر هم از توانایی نیروهای افغان در مقابله با سلسله حملات دیروز در کابل و نقاط دیگر افغانستان، ستایش نموده در صحبت با سی ان ان گفت، عملکرد نیروهای افغان نشانه روشن از پیشرفت بود.

کراکر دیروز به برنامه ستیت آف دی یونین تلویزیون سی ان ان گفت، ما از نیروهای افغان عملکرد مسلکی را دیدیم.

کراکر گفت، قوای افغان قادر اند با حوادث مثل حوادث دیروز مقابله کنند که این نشانه روشن از پیشرفت است.

کراکر این را هم بیانداشت که حملات دیروز این را نیز نشان می دهد که چرا ما نیاز به حضور در افغانستان را داریم.

کراکر همچنان بیان داشت که خروج نیروهای خارجی از افغانستان قبل از آنکه نیروهای افغان توانایی کامل تامین امنیت کشور شان را دریایند، به معنای دعوت نمودن دوباره طالبان و القاعده خواهد بود و راه را برای یک یازدهم سپتمر دیگر هموار خواهد ساخت که چنین یک خطر، غیر قابل قبول است.

وزیر خارجه کانادا جان بایرد نیز حملات دیروز مخالفین در کابل و چند شهر دیگر را سرزنش کردنی و غیر قابل قبول عنوان کرد.

وزیر خارجه کانادا با نشر اعلامیه گفت، کشورش حملات تروریستی دیروز در افغانستان، بر ضد مردم آن کشور و علیه نهادهای دموکراتیک افغانستان را با شدت محکوم می کند.

اتحادیه اروپا هم حملات دیروز در افغانستان را محکوم نموده است. دفتر کاترین اشتان رییس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا دیروز با نشر اعلامیه این حملات را با شدید ترین الفاظ تقبیح نموده گفت، کارمندان این اتحادیه در افغانستان محفوظ اند.

وزیر خارجه برتانیا نیز با نشر اعلامیه سلسله حملات دیروز طالبان در کابل، ننگرهار، لوگر و پکتیا را تقبیح نموده است.
XS
SM
MD
LG