لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۸

سازمان امنیت و همکاری اروپا آماده کمک های بیشتر با افغانستان است


لیتوانیا گفته است به حیث رییس دوره یی سازمان امنیت و همکاری اروپا، افغانستان را در اولویت کاریش قرار داده است.

ریتس پاولاوسکاس، سفیر لیتوانیا در سازمان امنیت و هماری اروپا و رییس گروه رهبری این سازمان در همین حال گفت، باید در بخش هماهنگ سازی تلاش ها به خاطر آوردن ثبات در افغانستان، اقدامات عملی بیشتر شود.

وی این سخن را در اجلاس ناتو و شورای همکاری های یورو اتلانتیک دیروز در بروکسل گفت.

پاولاوسکاس گفت، امنیت و ثبات در افغانستان تاثیر مستقیم بالای امنیت آسیای مرکزی و همه کشور های عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا دارد.

وی همچنان تاکید کرده گفت، سازمان به رهبریش آماده است به خاطر آورد ثبات در افغانستان، تا نقش خود را در پهلوی ناتو، سازمان ملل متحد و اتحادیهء اروپا ایفا کند.

پاولاوسکاس در سخنرانی خطاب به اعضای شورای همکاری های یورو اتلانتیک گفت:
«لیتوانیا به حیث رهبر دوره یی شورای امنیت و همکاری اروپا، افغانستان را در جمع عمده ترین اولویت های خود قرار داده است.»

وی افزود، در کنفرانس های بین المللی که قرار است در ماه های نومبر و دسمبر در استانبول ترکیه و بن آلمان برگزار شوند، نماینده های جامعهء جهانی در بارهء هم آهنگ ساختن کمک های بین المللی با افغانستان، بحث های جدی خواهند کرد.

رییس دوره یی سازمان امنیت و همکاری اروپا، در بارهء برخی از فعالیت های این سازمان در افغانستان سخن گفت. وی افزود که سازمان به رهبریش آماده است تا مرحلهء جدید کمک هایش با افغانستان را آغاز کند.

پاولاوسکاس گفت، قرار است شورای امنیت و همکاری اروپا در ماه دسمبر در بارهء کمک های جدیدش با افغانستان در ماه دسمبر بحث کند.

در ماه دسمبر اجلاس کشور های عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سطح وزرا در لیتوانیا برگزار خواهد شد. این سازمان در سال 2003 کمک هایش با افغانستان را آغاز کرده و تا حال ادامه می دهد.
XS
SM
MD
LG