لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۰

اتحادیهء اروپا برای تقویت پولیس افغان 15 ملیون یورو را به مصرف می رساند


اتحادیه اروپا به هدف تقویت پولیس افغان 15 میلیون یورو را به مصرف می رساند.

در نشست خبری که به روز سه شنبه در کابل راه اندازی شده بود، اتحادیه اروپا با سازمان بین المللی مهاجرت ( آی او ام) قرارداد این مقدار پول را به امضا رسانید.

قرار است برنامهء تقویت نیروهای پولیس و ارتقای ظرفیت های آنان از سوی سازمان بین المللی مهاجرت ( آی او ام ) در ولایت های کابل و بامیان عملی گردد.

در نشست خبری که به روز سه شنبه در کابل راه اندازی شده بود، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: این برنامه به مصرف 15 ملیون یورو سه هدف را دنبال می کند:

« اول اعمار یک کالج در کابل به مصرف 9 ملیون یورو، دوم اعمار یک مرکز آموزشی در ولایت بامیان به ارزش 4 ملیون یورو که در این مرکز زنان و مردان به طور جداگانه آموزش خواهند دید و این اولین مرکزی آموزشی منظم در افغانستان خواهد بود که در آن زنان آموزش می بینند و بخش سوم این برنامه شامل ارتقای ظرفیت ها می شود.»

به گفتهء مقام های اتحادیه اروپا، 2 ملیون یورو دیگر در بخش ارتقای ظرفیت های پولیس به مصرف خواهد رسید.

از سوی هم وزارت امور داخلهء افغانستان ساختن مراکز آموزشی در ولایت های کابل و بامیان را برای مسلکی شدن پولیس افغان با اهمیت می خواند.

معیین اداری این وزارت می گوید: قرار است کار ساخت این مراکز آموزشی در 18 ماه به پایان برسد.

میرزا محمد یارمند می گوید: برای آموزش افراد پولیس در این مراکز از متخصصان خارجی نیز استفاده صورت می گیرد.
وی گفت:

« من از توجهء نیک اتحادیهء اروپا در راستای اعمار Staff College و یک مرکز پولیس در بامیان که همزمان کار آن شروع می شود، تشکر می کنم.

این مراکز در ماه جون سال 2012 به جانب افغانی تسلیم داده می شود که این گام بهتر و خوب در جهت مسلکی شدن پولیس ملی افغانستان خواهد بود.»

اتحادیهء اروپا نه تنها در بخش آموزش پولیس ملی افغانستان با این کشور کمک کرده است، بلکه به اساس گزارش ها، کشور های عضو این اتحادیه در سال های گذشته، در بخش بازسازی افغانستان ملیارد ها یورو را به مصرف رسانده اند.

حکومت افغانستان در این روز ها در تلاش است تا به منظور گسترش روابط میان افغانستان و اتحادیهء اروپا توافقنامهء همکاری های درازمدت را با این اتحادیه به امضاء برساند.

به گفتهء مقام های اتحادیه اروپا، گفتگو های ابتدایی در این مورد آغاز شده است.

مشخص نیست این توافقنامه که شامل همکاری های سیاسی، اقتصادی و تجاری افغانستان و اتحادیهء اروپا خواهد بود، چه زمانی به امضا می رسد.
XS
SM
MD
LG