لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۹

پاکستان از مراکز تندروان در خاک آن کشور حمایت می کند


هر چند پاکستان موجودیت مراکز تربیت و آموزش افراد مسلح مخالف را در خاک آن کشور یک ادعای نادرست می داند، اما چنین شواهد به مشاهده می رسند که در گوشه و کنار این کشور چنین مراکز حتی حمایت اردوی پاکستان را نیز با خود دارند.

از جمله این مراکز، یکی هم موجویت یک مرکز تربیت نظامی در منطقهء مانسهره پاکستان می باشد که به گفته باشنده های منطقه در آن مخالفین مسلح و هم عساکر اردو پاکستان، رفت و آمد می کنند.

منطقهء مانسهره که پوشیده با جنگلات بوده و جوی های آب سرد از آن می گذرد، از محل که اسامه بن لادن در آن کشته شد، 35 میل فاصله دارد.

زمانیکه از باشنده های قریه در مورد وضعیت و حالات کنونی تاسیسات در بالای کوه بپرسید، آنها سراسیمه می شوند.

این دقیقاً جایی است که باشنده های آن از قطع درختان صنوبر برای استفادهء مواد سوخت اجتناب می ورزیدند و آنها می دانند که در مورد باید چیزی نپرسند.

زمانیکه در مورد مرکز نظامی در بالای کوه به تاکید پرسیده می شد، بعد می گفتند که یک مرکز تربیت تندروان اسلامی است و پاکستان با وجود این که از موجودیت این مرکز تربیت نظامی انکار می کند. اردوی این کشور از این محل آگاهی دارد.

معلومات جمع آوری شده توسط آژانس خبری اسوشیتد پرس شک و تردید ها را در مورد نقش دوگانهء پاکستان افزایش می دهد. این کشور از یک سو در مبارزه بر ضد افراد مسلح مخالف، امریکا را کمک می کند. از سوی دیگر این افراد مسلح را تربیه می کند و حتی در برخی موارد آنها را تشویق نموده و در بعض اوقات قدرت شان را مهار می نمایند.

سه تن که خود را به آژانس خبری اسو شیتد پرس مجاهدین معرفی کردند، گفتند: این مرکز تربیت و آموزش حداقل یکی از سه مراکز در منطقه می باشد که صدها تن در آن استخدام شده اند.

به گفته این سه مجاهد، هدف پاکستان از ایجاد این سه مرکز، استخدام افراد مسلح برای جنگ در برابر رقیب بزرگش هند در کشمیر است.

گفته می شود جنگجویان کشمیری که به تبانی و سازش با شبکه تروریستی القاعده و گروه های مسلح که علیه نیروهای افغان و ایالات متحده در افغانستان و سایر مناطق می جنگند، شهرت دارد.

زمانیکه آژانس خبری اسوشیتدپرس در هفته گذشته از اردوی پاکستان در مورد کمپ های تربیت نظامی مانسهره پرسید، اردو از موجودیت آن انکار کرد.

تورن جنرال اطهر عباس سخنگوی اردوی پاکستان این خبر را بی بنیاد خواند.

اما مردم قریه بادرل منطقهء مانسهره می گویند: هر دو هم تندروان و هم افراد که به نظر می رسند عساکر و نیروهای امنیتی باشند، در سرک های این منطقه دیده می شوند.

آنها برای مواد خوراکه و مواد مورد نیاز شان به بازرا های محل می آیند و پس از خریداری در موترهای پیکب شان دوباره به این مرکز نظامی بر می گردند.
XS
SM
MD
LG