لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان کاهش یافته است


آرشیف- یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه افغان-جاپان
آرشیف- یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه افغان-جاپان

سخنگوی وزارت صحت حکومت طالبان می‌گوید دور چهارم شیوع ویروس کرونا در افغانستان که در دو هفته اول ماه فبروری به اوجش رسیده بود اکنون سیر نزولی را آغاز کرده.

جاوید هژیر در مورد شمار افراد مبتلا شده، تلفات و شفایافته ها از این ویروس به رادیو آزادی توضیحات داد: "در هفته اول ماه مارچ که هفته گذشته می‌شود از جمله ۷۳۴۱ سمپلی که گرفته شده بود ۱۳۹۰ واقعه مثبت داشتیم، ۱۲۸۵ تن از هموطنان ما شفایاب شدند. متاسفانه ۲۳ فوتی داشتیم."

قبل از این دیروز سازمان جهانی صحت در گزارش خود گفته بود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۲ مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده و دست کم شش نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان داده اند.

بر اساس معلومات سازمان جهانی صحت ارقام رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۱۷۵ هزار نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۷۶۰۰ نفر مجموعاً به این دلیل جان داده اند.

اما بسیاری از کارشناسان صحی به این باورند که ارقام واقعی مبتلا شده ها و جان باخته گان این ویروس در افغانستان به مراتب بیشتر است.

انتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد پیش از این گفته بود این اشتباه خواهد بود که گفته شود کرونا در جهان ختم شده است.

به گفته آقای گوترش ۷۰ درصد مردم تمام کشورهای جهان باید تا اواسط سال روان میلادی واکسین شوند.

بنابر معلومات پوهنتون جانز هاپکینز امریکا تا حال بیش از ۴۵۱ میلیون و ۵۹۱ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۶ میلیون و ۲۴ هزار تن به اثر ابتلا به این ویروس جان داده اند

XS
SM
MD
LG