لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۲

دو نهاد بین‌المللی: جامعه جهانی در جلوگیری از گسترش کووید۱۹ با افغانستان کمک کند


شفاخانه کووید۱۹ در ولایت هرات
شفاخانه کووید۱۹ در ولایت هرات

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر از جامعه جهانی خواسته که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در افغانستان، اقدام فوری کند.

در بیانیۀ که امروز از سوی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر منتشر شده آمده است که جامعه جهانی باید بگونه فوری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در افغانستان دست به کار شود و در زمینه آزمایش و تطبیق واکسین این همه‌گیری کمک‌های عاجل را با این کشور انجام دهد.

اعلامیه افزوده که گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در افغانستان بر سیستم شکننده صحی این کشور فشار آورده است.

از سوی دیگر سازمان جهانی صحت هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که آزمایش‌های کرونا در افغانستان بگونه کافی انجام نمی‌شود اما باز هم به گفته این سازمان در میان افرادی که این آزمایش را انجام می‌دهند نتیجه تقریباً نصف از آنها مثبت می‌باشد.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر افزایش موارد مثبت کووید۱۹ در افغانستان را هشدار دهنده خوانده و گفته که اگر کمک‌های فوری انجام نشود ممکن مشکلات زیادی را ببار آورد.

آرشیف- یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه افغان‌جاپان در کابل
آرشیف- یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه افغان‌جاپان در کابل


از افزایش موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان در حالی خبر داده شده که تنها ده فیصد شهروندان این کشور واکسین این همه‌گیری را دریافت کرده اند و ده ها مرکز درمانی کرونا به دلیل تحولات اخیر و مشکلات اقتصادی مسدود شده اند.

بر اساس آمار ی‌که در بیانۀ فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر نشر شده، از جمع ۳۷ مرکز درمان بیماری کووید۱۹ در افغانستان در حال حاضر تنها ده مرکز آن فعال است که برای نیازمندی همه مردم بسنده نمی‌باشند.

این فدراسیون گفته که هرچه زودتر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در افغانستان بیش از هفتاد میلیون دالر به این کشور کمک کند.

مقام‌های صحت عامه حکومت طالبان هم گفته اند که موارد مثبت ویروس کرونا اخیراً در این کشور افزایش یافته و خواستار کمک‌های جامعه جهانی در این راستا شده اند.

XS
SM
MD
LG