لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۷

گوگل (Google Translate) به زبان پشتو حرف می زند


در آستانهء روز بین المللی زبان مادری که همه ساله به تاریخ 21 فبروری در سرتاسر جهان تجلیل می شود، شرکت تکنولوژی گوگل که بیشتر با سیستم جستجویش و با ارایه یکی از بهترین سیستم های ترجمهء آنلاین در جهان خدمات انترنتی را داخل یک مرحله تازه ساخت، با افزودن 10 زبان تازه به شمول زبان پشتو، ترجمان گوگل (Google Translate) را بهسازی کرد.

به این ترتیب لست زبان های که ترجمان گوگل می تواند با آن کار کند به بیش از 100 زبان رسید.

شرکت گوگل همچنان با ارایه برنامهء عامل اندروید، گوگل گلاس، موتر های بدون راننده و ده ها نوآوری دیگر تکنولوژیک شناخته می شود.

در حال حاضر با ترجمان گوگل (Google Translate) می توان متن های زبان های مختلف جهان را در مدت کمتر از یک ثانیه به زبان پشتو هم ترجمه کرد. این ترجمه ها می تواند با کاپی نمودن متن پشتو و یا زبان های دیگر به ترجمان گوگل و یا هم از طریق صدا صورت گیرد.

همچنان می توان در ترجمان گوگل به بیش از 90 زبان دنیا با دست نوشت و دست نوشته ها توسط ترجمان گوگل تشخیص و ترجمه می شود.

در لست زبان های که تازه به ترجمان گوگل اضافه شد زبان پشتو که حدود 43 ملیون تن در مناطق مختلف جهان به آن تکلم می کنند، زبان سندی با داشتن 26 ملیون متکلم و سایر زبان ها شامل است.

به یقین که در آغاز ترجمه توسط گوگل به زبان پشتو و سایر زبان های تازه علاوه شده خالی از دشواری نخواهد بود و احتمال دارد در کیفیت ترجمه آن هم اشتباهاتی احساس شود، اما آن برای آنکه بتوان یک زبان شامل ترجمان گوگل را بهتر ساخت، لازم است تا علاقمندان و دانشمندان زبان مطلوب با شامل شدن در اجتماع ترجمانان (Translate Community) زبان خودشان را غنا بخشیده، در رفع اشتباهات موجود بطور مستقیم سهیم شوند.

اینک در سرتاسر جهان کسانیکه به زبان های پشتو، سندی و سایر زبان های که تازه به ترجمان گوگل علاوه شده است می توانند، خود کیفیت ترجمهء زبان های شان را بهسازی کنند و مطمین هم باشند که هر سهم گیری در این عرصه خدمت به غنا و بهسازی ترجمه به زبان خودشان خواهد بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG