لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۶

جنرال حکمت شاهی رسولی زن فعال و با استقامت


جنرال حکمت شاهی رسولی
جنرال حکمت شاهی رسولی

برنامهء این هفتهء زن و زنده گی را اختصاص داده ایم به فعالیت های جنرال حکمت شاهی رسولی خانمی که رسیدن به پیشرفت و اهداف سالم زنده گی را در مبارزه و استقامت خسته گی ناپذیر در مقابل با مشکلات می داند.

دختر کوچک از ولایت پکتیا که تنها دو سال و خواهرش شش و نیم ماه راه زنده گی را پیموده بودند با از دست دادن پدر شان مجبور به پیمودن باقی سفر زنده گی با مادر خیلی جوان شان شدند.

آیا گمان می رفت که این دو دختر یتیم با مادر بیوه خیلی جوان که قرار بود بعد از مرگ شوهر برای کاکاها و پسرانش به میراث برده شوند، روزی یکی به حیث جنرال و دیگری به حیث داکتر متخصص اطفال عضو مطرح و بدرد بخور جامعه شوند؟

همواره شاهد این موضوع بوده ایم که زن افغان با محدودیت ها و مشکلات گونا گون در جامعهء افغانی در جدال بوده است. اما نادیده هم نمی توان گرفت وقتی که آنعده از زنان افغان به خشونت، حق تلفی و موانع نه گفته اند، به سطوح کمال و پیشرفت و اهداف سالم دست یافته اند.

به گفته جنرال حکمت شاهی رسولی در حدود ۳۷ سال می شود که در خدمت مردم افغانستان قرار دارد. وی با پیمودن پله های مختلف وظیفوی توانسته مقام یک جنرال خودش را تثبیت نماید.

باقی برنامه را بشنوید و از کارکرد های این جنرال خانم آگاه شوید.

تهیه کننده: عفیفه ساکب

please wait

No media source currently available

0:00 0:12:58 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG