لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۴

جشنوارهء فلم های سینمایی وینس آغاز شد


جشنوارهء فلم های سینمایی وینس (Venice Film Festival) در سال 1932 میلادی توسط گیزپه ولوپی (Giuseppe Volpi) بنیان نهاده شد و همه ساله در ماه اگست در شهر وینس ایتالیا که روی آب ساخته شده است، دایر می شود.

امروز چهارشنبه بیست و هفتم اگست هفتاد و یکمین جشنوارهء فلم های سینمایی وینس با آمدن صد ها هنرپیشه و هنرمندان مشهور جهان به عمارتی که غنی از قصه های جنگ، شعر و مافیاست، آغاز شد.
قراراست کارگردان مکسیکوی الجاندرو گونزالیس (Alejandro Gonzalez) و مایکل کیتون (Michael Keaton) هنرپیشهء فلم بتمن (Batman) و بیتل جوس نخستین کسانی باشند که روی ستیژ خواهند رفت.

در این جشنواره برای نخستین بار فلم سینمایی گودگیل (Good Kill) که از ساخته های اندرو نیکول (Andrew Niccol) کارگردان نیوزلاندیست است، نمایش داده خواهد شد. در این فلم ایتن هاک (Ethan Hawke) در نقش یک هدایت کننده طیارات بی پیلوت در افغانستان، هنر نمایی می کند.

همچنان قرار است فلم منگل هورن (Manglehorn) به هنر نمایی آلپاچینو و کارگردانی دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) نمایش داده شود.

جشنوارهء فلم های سینمایی وینس الی تاریخ ششم ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت و الکساندر دسپلت (Alexandre Desplat) کمپوزیتور سینمایی که موسیقی فلم های گینگس سپیچ (The King's Speech) و هاری پاتر اندددیلی هالو (Harry Potter and the Deathly Hallows) از ساخته های اوست، ریاست هیات داوران اصلی فیستوال را به عهده دارد.

در کنار فلم های سینمایی که در این فیستوال اشتراک کرده اند، دلوک آف سایلانس (The Look of Silence) یگانه فلم مستندی است که در رقابت ها سهم می گیرد.

گفته می شود که در این فستیوال سینمای افغانستان اشتراک نکرده است و دیده شود که جایزهء شیر طلایی (Golden Lion award) جشنوارهء فلم های سینمایی وینس به کی ها و کدام فلم ها تعلق خواهد گرفت!؟

XS
SM
MD
LG