لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۷

آیا موتر ها با هم مکالمه خواهند توانست؟!


در حال حاضر شرکت های بزرگ موترسازی جهان مانند اودی (Audi) و جنرال موترز موترهای را می سازند که محصول کار مشترک آن ها با شرکت های تکنولوژی اطلاعاتی مانند گوگل، مایکروسافت و دیگران است.

امروز از سیستم های مختلف کمپوتری در کنترول موترهای مدرن استفاده می شود و موتری را نمی توان سراغ کرد که به میزان های مختلف از سیستم های کمپیوتری در آن استفاده نشده باشد.

استفاده از سیستم عامل اندروید در تکنولوژی موترسازی، شرکت گوگل را که بسرعت داخل عرصهء طرح و دیزایین تکنولوژی جدید شده است قادر ساخت، تا موترهای بدون رانندهء آن صد هزار کیلومتر را بدون حادثه بپیمایند.

اخیراً شرکت لاکهدمارتین (lockheed Martin) که در عرصهء انجنیری فضای و دفاعی کار می کند، یک قطار از موتر های مختلف نظامی را به نمایش گذاشت که بدون راننده می توانند بطور موفقانه اکمالات نظامی را به خطوط مقدم جبههء جنگ انجام دهند.

جالب اینست که با گذشت هرروز استفاده از تکنولوژی جدید کمپیوتری در صنایع موترسازی توسعه می یابد. اخیراً وزارت ترانسپورت ایالات متحدهء امریکا اعلان کرد که شاید در آینده خیلی نزدیک همهء موترهای که در سرک های آن کشور اجازهء سیر و حرکت را می یابند، با یک سیستم جدید کمپوتری که مکالمهء موتر با موتر (V2V) نامیده شده است، مجهز خواهند شد.

سالانه بطور اوسط حدود 30 هزار تن در ایالات متحدهء امریکا در اثر حادثات ترافیکی هلاک می شوند و کاهش تصادمات ترافیکی می تواند حیات انسان های بی شمار را نجات دهد.

سیستم مکالمهء موتر با موتر (V2V) برای افزایش ایمنی راننده گان و کاهش تصادمات ترافیکی دیزایین شده است. ادارهء ملی مصوونیت شاهراه ها وترافیک ایالت متحدهء امریکا (NHTSA) بر نصب سیستم مکالمهء موتر با موتر (V2V) در همهء موتر ها در آن کشور تاکید می کند.

با استفاده از سیستم مکالمهء موتر با موتر (V2V) در حقیقت موتر ها با همدیگر صحبت می کنند و از طریق امواج رادیوی خیلی مشابه به وای. فای (Wi-Fi) در مورد مسیر حرکت، موقعیت و سرعت شان به موتر های که در اطراف آنها قرار دارد، معلومات می دهند. این اطلاعات برای حفاظت حیات راننده گان خیلی مهم است.
طوری مثال:
یک موتر از چراغ سرخ به سرعت عبور می کند و یا در فاصلهء خیلی نزدیک و خطرناک با موترهای همجوار خود قرار دارد، این موتر فوراً به همهء موتر های اطرافش در این مورد اطلاع می دهد و سیستم (V2V) فوراً دریور موتری را که در معرض خطر قرار گرفته است از وضعیت موجود خبرمی کند. طوری که بر علاوهء اطلاع صوتی، سیت راننده به احتزاز در آمده، بدین وسیله اورا از خطر موجود آگاه می سازد.

سیستم اطلاع دهی مکالمهء موتر با موتر (V2V) برعلاوهء ارسال اطلاعات به موتر های همجوار و در حقیقت صحبت با آن ها، با سایر سیستم های اطلاعاتی مانند جی. پی. اس، اطلاعات ادارهء هواشناسی، اخبار ترافیکی وسایر سیستم ها کمپوتری ارتباط دارد، اما اطلاعات شخصی رانندهء موتر را در اختیار دیگران قرار نخواهد داد.

بناً تعجب نکنید، اگر روزی هنگام دریوری موتر تان شما را متوجه اشتباهات راننده گی خودتان ساخته و از تصامیم نادرست شما در مورد سرعت و راننده گی غیر مصوون تان انتقاد کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:00 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG