لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۵

نمایشگاه وسایل الکترونیک در شهر لاس ویگاس


در هفتهء جاری نمایشگاه سالانهء وسایل الکترونیک توجهء زیاد علاقمندان را در شهر لاس ویگاس امریکا بخود جلب کرد. در این نمایشگاه محصولات شرکت های تولید کنندهء وسایل الکترونیک به نمایش گذاشته شده است.

حدود 150 هزار شرکت تولید کنندهء وسایل الکترونیک در این نمایشگاه اشتراک دارند. شرکت های بزرگ با برپا ساختن غرفه های خاص نمایش محصولات از بیننده گان با غذا های سرد پذیرایی کرده، برایشان معلومات می دهند.

با تفاوت از سال های گذشته، امسال شرکت میکروسافت اعلان کرد که به ارایهء نمایش خاص در این نمایشگاه علاقهء ندارد و با آنکه محصولات شرکت های بزرگ گوگل و اپل نمایش داده می شود، اما خود این شرکت ها در نمایشگاه حضور عام ندارند.

در عرصهء تکنولوژی کمپوتر با آنکه شرکت های زیاد از سرتاسر جهان محصولات شان را ارایه کرده اند، اما جالب ترین آن که تا هنوز هم عده زیاد امکان دسترسی به آن را نداشته اند، گوگل گلاس است. گوگل گلاس برای مصرف کننده گان، امکان استفاده از کمپیوتر، دسترسی به شبکهء انترنت و شبکهء رسانه های اجتماعی، عکاسی و فلمبرداری را از طریق عینک مخصوص گوگل گلاس می دهد.

در سال جاری انواع مختلف سمارت واچ یا ساعت های هوشیار را نیز در این نمایشگاه می توان یافت که می شود با آن همهء کار های را انجام داد که با گوگل گلاس امکان اجرای آن موجود است.

امسال شرکت های کوچک تامین امنیت فضای انترنت باید از افشاگری ادوارد سنودن قراردادی سابق ادارهء امنیت ملی امریکا ابرازامتنان کنند، چون افشاگری وی باعث شد تا توجهء بیشتر و قابل ملاحظهء به تامین امنیت و مصوونیت حریم شخصی افراد صورت گیرد و در نمایشگاه در این زمینه محصولات متنوع و مختلف ارایه شده است.


در عرصهء تکنولوژی نمایش تصاویر تلویزیون های منحنی تصور را در مورد کیفیت تصاویر دگرگون ساختند. شرکت سمسونگ تلویزیون های بزرگ منحنی هوشیار یا سمارت تی. وی را در این نمایشگاه ارایه کرده است که قادر به نمایش تصاویر با کیفیت خیلی بلند و عالی اند.
تلویزیون های منحنی سمسونگ را می توان با صدا کنترول کرده، از آن به مثابهء کمپوتر نیز استفاده کرد.


در عرصهء تکنولوژی ارتباطی تلیفون های منحنی و مقاوم در برابر آب مورد توجهء علاقمندان تلیفون های موباییل قرار گرفته است.


در عرصهء تکنولوژی طبی و سپورت محصولات ارایه شده در این نمایشگاه حدود 40 در صد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. شرکت های بزرگ مانند سمسونگ به این عرصه علاقمندی نشان داده و محصولاتی را هم ارایه کرده اند. اینک وسایل دیجیتال طبی و سپورتی را می توان یافت مانند حلقه در انگشت کرد و وضعیت صحی خودرا با آن مورد نظارت و مطالعه قرار داد.

در عرصهء نرم افزار ها یا پروگرام ها کمپیوتری قرار است روسای شرکت های بزرگ مانند یاهو، فیسبوک، تویتر و سایر شرکت ها در نمایشگاه امسال وسایل الکترونیک در شهر لاس ویگاس سخنرانی کنند.

در این نمایشگاه شرکت های موترسازی اودی (Audi) و جنرال موترز محصولاتی را ارایه کرده اند که کار مشترک آن ها را با شرکت گوگل در زمینهء استفاده از سیتم اندروید در تکنولوژی موتر سازی نشان می دهد.

شورلیت نیز موتر های به نمایش گذاشته است که می توان از آن به مثابهء هاتسپات فور.جی استفاده کرد.

طیارات درون یا بی پیلوت محصول الکترونیکی دیگریست که در نمایشگاه وسایل الکترونیک سال 2014 میلادی در شهر لاس ویگاس توجه زیاد را بخود جلب کرده است و زمزمه های نیز وجود دارد که در آیندهء خیلی نزدیک از طیارات درون یا بی پیلوت در موارد مختلف زنده گی روزمره به شمول رسانیدن پوست و پارسل نیز استفاده خواهد شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:16 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG