لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۲

رمضان بشردوست شخصیت سال ۱۳۸۸


رادیوآزادی هرسال به روزاول سال شخصیت سال را معرفي میکند. رادیوآزادی کسی را به حیث شخصیت سال انتخاب میکند که در راه صلح، وحدت ملی، تقویه دیموکراسی، عدالت اجتماعی و بازسازی در کشور، خدمت میکند. امسال رمضان بشردوست سیاستمدار افغان شخصیت رادیوآزادیست.

بشردوست طی چندسال گذشته، و به طور خاص در سال ۱۳۸۸ به طور منظم مطرح بود. در سال ګذشته وی به حیث شخصیت مستقل سیاسی حضور واضح و ګسترده، در صحنه سیاست کشور و فعالیت های اجتماعی داشت، و پیوسته برضد آن چه که وی آن را بیعدالتی میخواند، زبان انتقاد ګشوده بود.

در جریان بحث ها در مورد مسایل سیاسی و طرح مسایل خاص در ولسی جرګه موقف بشردوست تقریباً همیشه با دیګران متقاوت بود.

بشردوست از چند شخصیت محدود مطرح در جمع بیش از چهل تن از کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود. وی در جریان کمپاین انتخاباتی به تقریباُ تمام ولایات افغانستان سفر کرد، اما کمپاین انتخاباتی بشردوست با سایر کاندیدان تفاوت واضحی داشت، زیرا او برای کمپاین انتخاباتی به مناطق کشور در موترها و بس هایی رفت و آمد میکرد که مردم عام از آن استفاده میکنند.

بعد از سال ۱۳۸۳ بشردوست نخست در پارک شهرنو کابل و سپس در مقابل عمارت شورای ملی خیمه زد و به دیدوادید با مردم آغاز کرد.

این طریقه خاص بشردوست بود، و به همین دلیل در درون و بیرون ازکشور وی به حیث ممثل دیموکراسی نوظهور درافغانستان پنداشته میشود. برمبنای همین زنده ګی ساده، تواضع شخصی و ایجاد روابط نزدیک بامردم تعدادی وی را ګاندی افغانستان میخوانند.

زنده ګینامه مختصر رمضان بشردوست



XS
SM
MD
LG