لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۶

روزنامه های کابل در مورد نشست چهارجانبه صلح تبصره کرده اند


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مطالب و تبصره های دیگر بیشتر به نشست دیروز چهار جانبه در باره صلح و نتایج آن پرداخته اند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در سرمقاله اش نوشته است، هر چند هفته اول ماه آینده میلادی زمان گفتگوهای رو در رو با طالبان مسلح مشخص شده اما باز هم این تاریخ دقیق نیست.

نویسنده سرمقاله این را پیشرفت خوب در زمینه صلح خوانده است اما می گوید انتظار افغان ها بیشتر از آن بود.

نویسنده سرمقاله گفته است که افغان ها خواستار وضاحت در مسایل می باشند بخاطریکه در گذشته مبهم بودن موضوعات نتایج خوبی در قبال نداشته است.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخست اش نوشته است که طالبان مسلح و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار هنوز نیز بر شرایط قبلی شان تأکید می کنند.

این روزنامه در سرمقاله اش پرسیده است که اگر مخالفان مسلح دولت این بار به گفتگو های صلح حاضر نشوند گزینه دیگری حکومت افغانستان چی خواهد بود؟

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش گفته است که حکومت باید بر ضد گروه های که به گفتگوهای صلح حاضر نمی شوند اقدامات جدی را انجام دهد.

سرمقاله نویس نوشته است که حکومت افغانستان در موضوع صلح حمایت امریکا و چین را بدست آورده و باید فشار ها را بر پاکستان نیز بیشتر سازد تا در این زمینه همکاری لازم انجام دهد.

انیس

روزنامه دولتی انیس سرمقاله اش را زیر عنوان صلح تنها نیاز افغان ها نه بلکه شرط اساسی ثبات در منطقه و جهان است نوشته است.

سرمقاله نویس نوشته است که تلاش های صلح برای تأمین امنیت در افغانستان مهم بوده و سبب ثبات در منطقه نیز می شود.

روزنامه حمایت کشورهای منطقه و جهان را از پروسه صلح افغانستان مهم خوانده و روی همکاری های بیشتر آنان تأکید ورزیده است.

اصلاح

روزنامه اصلاح درصفحه نخست اش اظهارات محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را به نشر رسانده که گفته است صلح بر علاوه اینکه اولویت حکومت وحدت ملی است از اهداف اولی حکومت نیز به شمار می رود.

این روزنامه همچنان نوشته است که افغان ها برای موفقیت تلاش های صلح امیدوار هستند و آرزو دارند که سبب تأمین صلح و ثبات در افغانستان گردد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG