لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

تایمز: اروپا دروازه در برابر پناهجویان افغان را مسدود کرده است


تایمز

نشریه تایمز مطلبی را زیر عنوان " اروپا دروازه در برابر پناهجویان افغان را مسدود کرده " نشر نموده است.

در این مطلب آمده است که حد اقل پنج هزار نفر در یک شهر سرحدی در شمال یونان در نزدیک مقدونیه در حالی گیر مانده اند که این کشور مرزهایش را بروی افغان ها بسته است.

تایمز تصویر یک افغان را چاپ کرده است که در مقابل موانعدر امتداد سرحد قرار دارد و یک طفل در آغوش اش می گیرید.

نشریه می نویسد از زمانیکه سرحد بسته شده است هزاران افغان امید رسیدن به اروپا را از دست داده اند.

صربیا پنج روز پیش به اساس یک قرار داد با اتریش، کروشیا ، مقدونیه و سلوانیا سرحد اش را مسدود کرد.

تایمز در ادامه از یک مسئول امور مهاجرین یونان نقل کرده که می گوید" محافظان سرحدی مقدونیه که اسناد مهاجرین را بررسی می کنند در جریان سه تا چهار ساعت به حدود یک صد تن اجازه عبور از سرحد را می دهند اما از سوی دیگر هزاران پناهجو روزانه وارد یونان می شوند."

این نشریه می نویسد که صد ها افغان در یک توقفگاه ریل درسرحد یونان و مقدونیه جای که کسی زنده گی نمی کند تجمع کرده و شعار های را نصب کرده اند.

آنها در شعار های شان نوشته اند که چرا تعصب؟ ما نمی توانیم به کشور خود برگردیم و با ما کمک کنید تا سرحد را عبور نماییم.

ستراتفور کامنتری

نشریهء ستراتفور کامنتری با اشاره به برگزاری دَور چهارم اجلاس چهار جانبهء نماینده های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین در کابل یک مقاله ماه دیسمبر اش را در مورد نشست چهار جانبهء صلح با طالبان دوباره نشر کرده است.

نشریه می نویسد که هدف این اجلاس این است تا گفت و گوی صلح با طالبان بار دیگر تحرک پیدا کند اما ستراتفور کامنتری ابراز شک و تردید کرده و نوشته است که نیرو های محارب خارجی از افغانستان بیرون شده اند و طالبان با استفاده از این خلاء بعضی مناطق را تحت کنترول خود در آورده اند.

نشریه در عین حال به اختلافات در میان طالبان اشاره کرده و از چند درگیری که بین طرفداران ملا اختر محمد منصور و ملا رسول رخداده اند یادآوری کرده است.

ستراتفور کامنتری می نویسد: این مهم است که کدام رهبران طالبان در گفت و گو های صلح اشتراک می کنند و برای موفقیت آن همکاری کامل گروه های مختلف طالبان لازم است.

XS
SM
MD
LG