لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۹

کابل پُست: حکایت های فساد در پنتاگون کوچک


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به گزارش سیگار در باره مصارف بی مورد در وزارت دفاع و وضعیت امنیتی کشور اختصاص داده اند.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پُست در صفحه نخستش نوشته است که حکایت های فساد در پنتاگون کوچک.

در مطلب به بخش های از گزارش سیگار اشاره شده که گفته است، ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان کاستی های دارد.

نویسنده مطلب به نقل از سیگار نوشته که این ساختمان مجلل در برابر زلزله مقاومت ندارد و باران های شدید و دوامدار نیز آن را متضرر می سازد.

در مطلب به نقل از تحلیلگران نوشته شده که در همچو پروژه های بزرگ فساد موجود بوده و بر علاوه مقامات افغان خارجی ها نیز در آن شامل می باشند.

در مطلب، این بخش گزارش سیگار نیز به نشر رسیده که گفته است مصارف ساختمان جدید وزارت دفاع چهل و نه ملیون دالر پیش بینی شده بود اما در اعمار این ساختمان نزدیک به یکصد و پنجا ملیون دالر به مصرف رسیده است.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش به موضوع دیگر در مورد وزارت دفاع پرداخته و گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان در بهار سال پیشرو از طیاره های کشفی بی پیلوت استفاده خواهند کرد.

در سرمقاله گفته شده که این طیاره های کشفی پروازهای را در ولایات شمالی و جنوبی که شاهد بیشتری نا امنی می باشند آغاز خواهند کرد.

سرمقاله نویس نوشته است که این طیاره های کشفی مخفیگاه های مخالفان مسلح را کشف خواهند کرد و با استفاده از آن مبارزه با تروریزم بگونه بهتر به پیش برده خواهد شد.

به باور روزنامه،حکومت افغانستان بر علاوه امریکا باید از کشور های دیگر نیز کمک های مشابه بدست بیاورد و صفوف نیروهای امنیتی را تقویت کند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی تحلیلی نوشته است که انجام عملیات از سوی نیروهای خارجی در افغانستان عمل خلاف قرارداد های صورت گرفته می باشد.

در مطلب به حمله نیروهای خارجی بر یک مرکز صحی موسسه سویدن در ولایت میدان وردک اشاره شده و گفته شده که همچو حملات در تفاهمنامه های صورت گرفته میان حکومت افغانستان و خارجی ها منع قرار داده شده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است، گروه های که از اطفال در جنگ استفاده می کنند باید محاکمه شوند.

سرمقاله نویس گفته است که طالبان مسلح و طرف های درگیر در جنگ از اطفال استفاده می کنند و حکومت افغانستان باید جلو آن را گرفته و عاملین اش را مجازات کند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG