لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۴

سرنوشت: بازی کنان سابق بازی جدید را آغاز کرده اند


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به نگرانی ها در باره تنظیم شدن دوباره گروه های جهادی سابق و موضوع صلح اختصاص داده اند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلب تحلیلی نوشته است که ملیشه ها نیز پروژه مشابه به داعش بوده که سبب طولانی شدن جنگ در افغانستان می شوند.

در مطلب آمده است که بیرون از چوکات حکومت ایجاد گروه های مسلح کشور را به سوی جنگ داخلی می کشاند و جنگ جاری در کشور را نیز شدت می بخشد.

این روزنامه در مطلبی دیگری نوشته است که بازی کنان سابق بازی جدید را آغاز کرده اند.

در مطلب گفته شده که از اظهارات احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور معلوم می شود که وی در حال دام گذاری بوده و برای مردم خود زهر پاشی می کند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی به اظهارات عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی اشاره کرده که گفته است، حکومت در تأمین امنیت ناکام مانده و پاهای شیران کشور را بسته است.

در مطلب به نقل از آقای سیاف گفته شده که عدم حضور مجاهدین در صفوف نیروهای دفاعی سبب ناامنی در کشور شده است.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط سرمقاله اش را به موضوع صلح اختصاص داده و نوشته است که چند دسته شدن طالبان و تلاش های صلح با آنان.

سرمقاله نویس گفته است که در میان طالبان مسلح درز به میان آمده و افراد زیر قومانده مولوی عبیدالله هنر با ملا اختر محمد منصور دست به مخالفت زده اند.

سرمقاله نویس نوشته است که مولوی هنر در ولایات پکتیکا، غزنی، زابل و کندهار طرفداران زیادی دارد.

به باور سرمقاله نویس، در حالیکه افغانستان به همکاری پاکستان، امریکا و چین تلاش های صلح را آغاز کرده اختلافات موجود میان طالبان مسلح می تواند این پروسه را با چالش روبرو کند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که جنگ جاری در افغانستان ریشه های منطقه یی و جهانی دارد.

در سرمقاله آمده است که امریکا تصمیم گرفته تا صدها سرباز اش را به هدف حمایت از نیروهای امنیتی افغان بار دیگر به ولایت نا آرام هلمند بفرستد.

سرمقاله نویس به نقل از مقامات امریکایی نوشته است که نیروهای امریکایی که به ولایت هلمند می روند در مراکز قبلی سربازان امریکایی و بریتانوی جا بجا خواهند شد اما آنان بگونه مستقیم در جنگ علیه مخالفان مسلح دولت اشتراک نخواهند کرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG