لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۴

واشنگتن پُست: اردوی افغانستان سن استخدام افراد را بلند برده است


واشنگتن پُست

روزنامه واشنگتن پُست در شماره اخیر خود مطلبی دارد تحت عنوان "فشار جنگ علیه طالبان اردوی افغانستان را مجبور ساخته است که سن استخدام افراد را بلند ببرد."

روزنامه می نویسد توانایی و ظرفیت اردوی افغانستان همیشه یک منبع نگرانی بود، اما در یک سال گذشته با افزایش حملات طالبان نارسایی های اردوی ملی افغانستان بیشتر در مرکز توجه قرار گرفته است.

روزنامه می افزاید، با وجود ۳۵ میلیارد دالر مصرف امریکا در ظرف ۱۵ سال برای تقویه اردوی ملی افغانستان، در ماه های اخیر سال گذشته میلادی کندز بدست طالبان سقوط کرد. هر چند این شهر دوباره از تصرف طالبان خارج شد اما این عمل خالیگاه را در کار کنترول حکومت افغانستان بر مناطق آن نشان می دهد.

علاوه بر آن به نوشته روزنامه واشنگتن پُست، تحلیلگران به این باورند که اردوی ملی افغانستان در یک سال گذشته تلفات بی سابقه را متحمل شده است.

هر چند ارقام دقیق ارایه نشده، اما مقامات نظامیان امریکایی می گویند که در سال ۲۰۱۵ تعداد تلفات قوای افغان ۲۸ درصد بلند رفت.

از این رو به نوشته روزنامه، قوماندان سابق قوای امریکا در افغانستان جنرال جان کمپبل از اردوی افغانستان خواست که قاعده های استخدام را تغییر بدهد و بالاخره وزارت دفاع افغانستان هم این قاعده را تغییر داده و اکنون سن استخدام عساکر را تا ۳۵ و حتی ۴۰ سال بلند برده است، در حالی که در کشورهای همجوار افغانستان هند و پاکستان هیچ سربازی بالاتر از سن ۲۳ و یا ۲۴ نمی تواند به قوای پیاده اردو استخدام شود.

فلادلفیا تایمز

روزنامه فلادلفیا تایمز هم در شماره اخیر خود در باره نارسایی های اردوی ملی افغانستان صحبتی را به نشر رسانده و از سخنان قوماندان سابق قوای امریکا در افغانستان جنرال جان کمپبل اقتباس آورده است که می گوید، افغانستان به یک درجه قناعت بخش امنیت و ثبات نرسیده است که توجیه برای کاهش سربازان امریکا در سال ۲۰۱۶ در افغانستان شود.

به نوشته روزنامه، فعلاً قوای امریکا در افغانستان به دو بخش تقسیم شده اند که ۶۸۰۰ نفر آنها در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان خدمت می کنند و تعداد دیگر در ماموریت جنگ علیه تروریزم اشتراک دارند.

متخصصین نظامی از جمله قوماندان عمومی سابق قوای امریکا و ناتو در افغانستان جنرال متقاعددیود پترویس تأکید نموده است که افغانستان بیشتر به حمایت هوایی نیاز دارد و به گفته مقامات امریکایی در یک سال گذشته روزی نبوده است که قوای افغان خواهان کمک هوایی از قوای امریکایی در این کشور نشده باشد.

به نوشته فلادلفیا تایمز، جنرال کمپبل گفته است که توانایی هوایی قوای افغان بسیار محدود می باشد و او در راپور نهایی خود بعد از ختم وظیفه اش در افغانستان بر این نیازمندی اردوی افغانستان و تقویه هوایی قوای افغان تأکید خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG