لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۳

چرا هند هلیکوپتر های جنگی به افغانستان فرستاد؟


دیپلومات

نشریه دیپلومات در شماره اخیرش مطلبی را در باره افغانستان به نشر رسانیده است تحت عنوان "چرا هند هلیکوپترهای جنگی به افغانستان فرستاد؟"

به نوشتۀ مقاله، وزارت دفاع افغانستان در ماه گذشته فعالیت سه هلیکوپتر جنگی ام آی ۲۵ را شامل قوای هوایی افغانستان ساخت که از سوی هند داده شده است و این اولین بار است که هند تجهیزات نظامی کشنده را به افغانستان می دهد.

از جمله چهار هلیکوپتر داده شده از سوی هند، سه بال آن آغاز به فعالیت کرده اند و این طیاره ها جانشین هلیکوپترهای کهنه تر جنگی ام آی ۳۵ قوای هوایی افغانستان شده و بهبودی مورد نیازی را در بخش هوایی در جنگ جاری علیه طالبان در بر دارند.

به نوشته نشریه دیپلومات، قوای هوایی افغانستان قبلاً تجربۀ هلیکوپترهای ام آی ۲۴ روسی را دارد و پنج هلیکوپتر کهنه تر ام آی ۳۵ را که در سال ۲۰۰۸ از جمهوری چک اخذ کرد، استفاده می کند.

به نوشته نشریه، بدبختانه با در نظر داشت چالش های موجودیکه نیروهای امنیتی افغان با آن مواجه می باشند، دادن طیاره های ام آی ۲۵ هند به افغانستان کدام تغییر قابل ملاحظه را در توازن میدان جنگ در بر ندارد ولی این اقدام هند نشان دهنده موقف دهلی جدید برای تامین امنیت افغانستان است.

نیویارک تایمز

روزنامۀ نیویارک تایمز در شماره اخیرش مطلبی را در باره افزایش حملات نظامیان امریکایی علیه تندروان داعش در افغانستان به نشر رسانیده است.

در مقاله آمده است که حملات علیه داعش در افغانستان بعد از آن شدت گرفت که رئیس جمهور اوباما به اردوی امریکا صلاحیت عملیات بیشتر علیه داعش را داد.

بر اساس مقاله در سه هفته گذشته بر علاوه حملات هوایی علیه داعش حملات کوماندو های زمینی هم صورت گرفته است.

به نوشته نیویارک تایمز، حکومت رئیس جمهور اوباما که از سوی جمهوریخواهان متهم به اقدام ناکافی علیه داعش شده است، حال پلان می سنجد که چگونه با گروه های تروریستی که حامیان را نیز در محل جلب نموده اند، مبارزه کند.

نیویارک تایمز می نویسد که اکثر حملات علیه داعش در مناطق اطراف توره بوره در ننگرهار صورت گرفته است، جاییکه اسامه بن لادن و دیگر اعضای تندرو القاعده در سال ۲۰۰۱ پناه برده و از همانجا، به پاکستان فرار کرده بودند.

XS
SM
MD
LG