لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۹

آرمان ملی: وضعیت افغانستان رو به وخامت است


روزنامه های چاپ امروز کابل مطالب و موضوعات شان را روی نگرانی ها از وضعیت امنیتی در کشور و مشکلات افغان ها مقیم در کشورهای خارجی اختصاص داده اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخست اش اظهارات جنرال جان نیکولسن قوماندان پیشنهادی نیروهای بین المللی را در مورد وضعیت امنیتی به نشر رسانده که گفته است وضعیت افغانستان رو به وخامت است.

در مطلب آمده است که جنرال نیکولسن افزایش فعالیت های طالبان مسلح و حضور گروه داعش را در افغانستان عامل بدتر شدن وضعیت در این کشور خوانده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد با توجه به ناامنی ها در کشور در سرمقاله اش سفارش کرده است که نیروهای امنیتی افغان به کمک دوامدار امریکا نیاز دارد.

در سرمقاله آمده است که امریکا با نیروهای افغان در بخش تجهیز قوت های هوایی کمک کرده اما به باور مقاله نویس این نیروها در بخش های دیگر نیز به کمک نیاز دارند.

در سرمقاله آمده است که مردم افغانستان به این آگاه هستند که بدیل همکاری امریکا را پیدا کرده نمی توانند و حکومت افغانستان هم به همین هدف با واشنگتن توافققنامه امنیتی و دفاعی را امضا کرده است.

افغانستان

روزنامه افغانستان در سرمقاله خود نوشته است که در سال جدید مهم تر از همه موضوع امنیت در افغانستان است.

در سرمقاله آمده است که پس از پایان یافتن ماموریت نیروهای بین المللی در افغانستان سال نخست برای نیروهای امنیتی از لحاظ امنیتی سال دشوار بوده است و به باور مقاله نویس حالا هم افغان ها مطمین نیستند که در سال جدید تهدیدات امنیتی کاهش خواهد یافت یا نه؟

کابل پُست

روزنامه کابل پُست در صفحه نخست اش با خط درشت نوشته است که ایران هزارها افغان را به جنگ سوریه اعزام کرده است.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در یک مطلب تحلیلی خود نوشته است که چگونه باید روند مهاجرت افغان ها کنترول گردد.

در مطلب آمده است که با وجود مشکلات و محدودیت های زیاد هنوز هم روند مهاجرت افغان ها به شکل غیر قانونی متوقف نگردیده است و این در حالیست که کشورهای اروپایی همواره افغان ها را برای اخراج از کشورشان تهدید کرده است.

نویسنده مطلب گفته است که جلوگیری از مهاجرت افغان ها زمانی بهتر مدیریت میشود که حکومت افغانستان زمینه کار برای جوانان را در داخل کشور مساعد ساخته و امنیت را در افغانستان تأمین نماید.

XS
SM
MD
LG