لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۱

مایکل فلورنای: در افغانستان چی باید کرد؟


مایکل فلورنای یک مقام پیشین وزارت دفاع امریکا
مایکل فلورنای یک مقام پیشین وزارت دفاع امریکا

واشنگتن پُست

روزنامهء واشنگتن پُست می نویسد که مقام های ارشد نظامی امریکا در حال حاضر در مورد این تعهدات ایالات متحده صحبت می کنند که هزاران نظامی امریکا را در چند دهه آینده در افغانستان حفظ نمایند.

روزنامه به نقل از این مقام ها نوشته است که آنها چند ماه پیش پلان داشتند که آخرین گروه سربازان امریکایی را تا آخر سال از افغانستان خارج سازند اما به گفته آنها از فصل خزان به اینسو اختلاف نظر در این مورد ایجاد شده است و آن هم پس از آنکه رئیس جمهور اوباما پلان خروج سربازان از افغانستان را لغو کرد.

به نوشته واشنگتن پست مشاورین پالیسی خارجی از میان جمهوریخواهان و دیموکراتان روی مسئلهء حضور درازمدت نظامیان امریکایی در افغانستان بحث می کنند و این را بررسی می نمایند که پس از پایان دوره ریاست جمهوری بارک اوباما چی کاری را انجام دهند.

روزنامه در ادامه از مایکل فلورنای یک مقام پیشین وزارت دفاع امریکا نیز نقل کرده که می گوید: " افغانستان چنین یک مکانِ نیست که از آنجا اینگونه پا به عقب کشید. "

به باور واشنگتن پست، مایکل فلورنای کسی است که در صورت پیروزی هیلاری کلنتن در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا شاید به عنوان نامزد وزارت دفاع ایالات متحده معرفی شود.

مایکل فلورنای با اشاره به اهمیت افغانستان در اخیر سوال کرده است که در افغانستان چی باید کرد؟

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های امریکایی می نویسد که امریکا به چنین یک محل نیاز دارد که از آنجا نه تنها در داخل افغانستان بلکه در تمام آسیای جنوبی گروه های تروریستی را هدف قرار بدهد.

نیویارک تایمز

نیویارک تایمز یک روزنامهء دیگر امریکایی در یک مطلب حادثه شب سه شنبه در ولسوالی چنارتو ولایت ارزگان را که در آن ده پولیس از سوی یک همکار شان به ضرب گلوله کشته شدند به بررسی گرفته است.

روزنامه می نویسد که این دومین حادثه مشابه است که در جریان کمتر از دو هفته در ارزگان رخ می دهد.

نُه پولیس به تاریخ ۱۷ جنوری در ولسوالی دهراوُد کشته شده بودند.

نیویارک تایمز می نویسد که نا امنی در ولایت ارزگان پس از آن افزایش یافت که مطیع الله خان قوماندان امنیه این ولایت در ماه مارچ پارسال کشته شد.

روزنامه در عین حال نوشته است که کمبود مهمات پولیس در بعضی مناطق نیز سبب شده است تا به این نیرو ها تلفات وارد شود.

XS
SM
MD
LG