لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۶

پاکستان مدت اقامت مهاجران افغان را تا ۲۰۱۷ تمدید کرد


نشریه سازمان نظارت حقوق بشر یا هیومن رایتس واچ یک مطلب در باره وضعیت افغانان مهاجر در پاکستان نشر کرده است.

نشریه زیر این عنوان: " پاکستان مدت اقامت مهاجران افغان در این کشور را تا سال ۲۰۱۷ تمدید کرد " می نویسد: اسلام آباد با ید در کنار تمدید اقامت افغانان مهاجر موارد نقض حقوق بشری آنها را کاهش دهد.

در این مطلب آمده است که سازمان نظارت حقوق بشر می گوید که پولیس پاکستان بخاطر وضعیت نامطمین زندگی مهاجران افغان در این کشور به اذیت و آزار و اخاذی از آنها رو آورده بود.

نشریه می افزاید که پولیس پاکستانی به خصوص پس از حمله سال ۲۰۱۴ طالبان پاکستانی بر یک مکتب اردو در پشاور به اذیت و آزار افغانان مهاجر بیشتر تشویق شد.

نشریه از قول فیلیم کاین، معین بخش آسیا در سازمان نظارت حقوق بشر می نویسد که تمدید اقامت مهاجران افغان در پاکستان آسیب پذیری آنها را کاهش میدهد ولی اسلام آباد از آزار و اذیت پولیس به آنها نیز باید جلوگیری کند.

سازمان نظارت حقوق بشر می گوید آزار و اذیت افغان های مهاجر توسط پولیس گشت و گزار آنها را محدود ساخته، مشکلات اقتصادی آنها را افزایش داده و در برابر کاروبار و تعلیم آنها موانع ایجاد کرده است.

در این میان نشریه فارن پالیسی در باره مجازات آنعده از سربازان امریکایی یک مطلب نشر کرده که در حمله اخیر به شفاخانه داکتران بدون سرحد در قندز دست داشته اند.

نشریه می نویسد که پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا آمادگی می گیرد تا شماری از سربازان قوای عملیات خاص و دیگرانی را که در این حمله دست داشتند و در نتیجه آن ۴۲ نفر کشته شد مجازات کند.

اما روزنامه میل بریتانیا تصویر های سال های نزده شصت افغانستان را نشر کرده نوشته است که این تصاویر یک وضعیت بسیار متفاوت از افغانستان امروز که درگیر جنگ می باشد نشان می دهند.

این عکس ها یک افغانستان با امن را نشان میدهد که از آزادی خیلی بیشتر از امروز برخوردار بود.

در این تصاویر زنان و مردان با لباس غربی به چشم می خورند.

XS
SM
MD
LG