لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

سرخط: سرتاج عزیز فضای نشست چهار جانبه را مسموم ساخت


بیشتر مطالب و تبصره های روزنامه های چاپ امروز کابل را نشست چهار جانبه اسلام آباد در مورد زمینه سازی برای گفتگوهای صلح و موضوع فرار جوانان از کشور تشکیل می دهند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است که از نشست چهار جانبه در باره صلح استقبال صورت گرفت.

سرمقاله نویس گفته است که حکومت افغانستان به نتایج این نشست امیدوار است و با طالبانی که به منافع ملی این کشور متعهد هستند آماده گفتگو است.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پُست در مطلبی نوشته است که اشتراک کننده گان نشست دیروز اسلام آباد تأکید کردند که میان حکومت افغانستان و طالبان مسلح باید مذاکرات رو در رو آغاز گردد.

در مطلب گفته شده است که تیم همآهنگی این نشست به تاریخ بیست و هشتم ماه جدی نشست دوم را در این باره در کابل راه اندازی می کند.

در مطلب گفته شده است که اشتراک کننده گان نشست چهار جانبه در اسلام آباد تأکید کرده اند که جنگ در افغانستان باید پایان یابد.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که سرتاج عزیز مشاور امور خارجی صدراعظم پاکستان فضای نشست چهار جانبه دیروز را مسموم ساخت.

سرمقاله نویس نوشته است که آقای عزیز در سخنرانی افتتاحیه اش گفت که پاکستان بر طالبان تسلط نداشته و حکومت افغانستان و طالبان مسلح باید پیش شرط وضع نکنند.

سرمقاله نویس به گفته های اخیر نوازشریف صدراعظم پاکستان نیز اشاره کرده که گفته است نمی توان همزمان هم با طالبان صلح کرد و هم دربرابر آنان جنگید.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است، جوانانیکه برای آینده امیدوار نیستند راه فرار از کشور را در پیش می گیرند.

سرمقاله نویس می گوید، بررسی های اخیر نشان می دهد که بیکاری و ادامه نا امنی ها بر جوانان تأثیر منفی برجا گذاشته و آنان تلاش دارند به کشورهای اروپایی بروند.

سرمقاله نویس گفته است، شماری از جوانانی که راه فرار از کشور را در پیش می گیرند تا مقطع لیسانس و ماستری تحصیل کرده اند.

به باور روزنامه آرمان ملی، برای حل این چالش ها تأمین صلح در افغانستاان مهم بوده و باید برنامه های گسترده کاری در این کشور روی دست گرفته شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG