لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۷

آرمان ملی: صلح با کی و چگونه؟


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب شان بیشتر به سفر رئیس اجرائیه به ایران و امید ها و نگرانی ها در رابطه به صلح پرداخته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله اش نوشته که مهاجرین افغان انگشت افگار و آله فشار ایران و پاکستان.

در سرمقاله آمده که حکومت افغانستان خرسند است که کشور های همسایه مدت اقامت مهاجرین را تمدید می کند، اما به این توجه نمی کند که حضور مهاجرین افغان در کشور های همسایه چقدر به ضرر افغانستان است.

سرمقاله نویس نوشته، افغان های مهاجر در ایران به مناطق که اتباع عادی آن کشور رفت و آمد می کنند اجازه ورود ندارند و ایران به این مهاجرین به چشم باشنده های جهان سوم می نگرد.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست در یک مطلب تحلیلی اش نوشته که عبدالله عبدالله در حالی به ایران سفر می کند که تهران از یکجا شدن افغانستان با ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نگرانی دارد.

در مطلب آمده که این سفر رئیس اجرائیه تا حد زیاد شکل تشریفاتی دارد، زیرا خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان تاکنون مشخص نیست.

نویسنده مطلب نوشته که افغانستان و ایران از دیر زمان با هم مشکل دارند و این گونه سفر ها نمی تواند این مشکلات را حل بسازد.

انیس

روزنامه انیس در مطلبی در رابطه به صلح نوشته که خطوط اساسی پروسه صلح باید مشخص شود.

در این مطلب آمده که پاکستان از زمان ایجاد حکومت جدید تعهدات اش را در قبال پروسه صلح این کشور عملی نکرده است، اما حالا که روابط تیره این دو کشور بهتر شده، اسلام آباد نشست چهار جانبه در رابطه به گفتگو های صلح را میزبانی می کند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش پرسیده است که صلح با کی و چگونه؟

در ادامه آمده که رهبران حکومت وحدت ملی برای صلح تلاش می کنند اما به کشوری اعتماد می کنند که حامی تروریزم است و آن را تمویل می کند.

XS
SM
MD
LG