لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۸

تبصره روزنامه های کابل در مورد اعلام زمان برگزاری انتخابات


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره هایش بیشتر به اعلام زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگی و شوراهای ولسوالی ها در افغانستان پرداخته اند.

کابل پست

روزنامه غیر دولتی کابل پست در مطلبی در این مورد نوشته است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفته است که انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها بین تابستان و خزان سال آینده هجری خورشیدی برگزار می شود.

در مطلب گفته شده که رئیس جمهور غنی اعلام زمان مشخص برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها را از صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات خوانده است.

اما نویسنده مطلب به نقل از کارشناسان سیاسی گفته است که آنان باور مند نیستند که این انتخابات در بین تابستان و خزان سال آینده راه اندازی شود.

نویسنده مطلب این اظهارات کارشناسان را نیز به نشر رسانده که گفته اند، امکانات لازم در حکومت وجود ندارد و فکر نمیشود که انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولسوالی ها در زمان اعلام شده هم برگزار گردد.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط نیز در این باره مطلبی را به نشر رسانده و در آن گفته شده که پس از مشوره ها از سوی رئیس جمهور غنی با روسای قومی ولایات مختلف، این تصمیم اتخاذ شده که هر دو مجلس شورای ملی تا برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراه های ولسوالی ها به کار شان ادامه دهند.

سرخط نوشته است که آقای غنی اطمینان داده است که تا هنگام راه اندازی انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها حکومت آماده گی های لازم را خواهد گرفت.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است، هرچند انتخابات ولسی جرگه در زمان مشخص آن برگزار نگردید اما حکومت به راه اندازی آن متعهد بوده و در بین تابستان و خزان سال آینده آن را برگزار خواهد کرد.

اما سرمقاله نویس شفافیت در انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها را از مسایل عمده خوانده و گفته است که مردم و جامعه جهانی از این ناحیه نگرانی دارند.

سرمقاله نویس گفته است که کمیسیون های انتخاباتی باید این موضوع را در نظر گرفته و به خواست مردم ارج بگذارد.

هیواد با اشاره به مشکلات در انتخابات ریاست جمهوری گذشته گفته است که نظارت از روند انتخابات از سوی مردم ونهاد های مدنی و بین المللی یک امر مهم و حتمی است که باید در نظرگرفته شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG